عصر خودرو

ثبت بیشترین افت هفتگی اونس در حدود دو ماه اخیر؛

طلا اوت شد!

عصر بازار: قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته، تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با بیشترین کاهش از ماه اوت روبرو شد.

طلا اوت شد!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با توجه به انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر، قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 1999 میلادی به صراحت اعلام کرده اند که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست آتی وجود دارد.

    این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و قیمت جهانی طلا را بیش از 40 دلار در هر اونس کاهش داده است. نظرسنجی بلومبرگ که روز جمعه منتشر شده است نشان می دهد بیش از 50 درصد کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد.

    این رقم در هفته قبل از آن تنها 36 درصد بوده است. قیمت جهانی طلا در 15 ماه گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده و علت اصلی آن بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و پیش بینی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.

    از طرفی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارزش دلار و رشد تقاضا برای اوراق قرضه آمریکا شده و در نتیجه به ضرر قیمت طلا تمام خواهد شد.

    «مایک دراگوسیتس» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس تاکید کرد: انتشار آمارهای مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا و همچنین بیانیه نشست فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است. پیش بینی ما این است که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به روند نزولی خود ادامه خواهد داد.

    قیمت هر اونس طلا نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 0/5 درصد کاهش به کمتر از 1141 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 1/8 درصد کاهش داشته که این بدترین عملکرد قیمت طلا از 28 اوت به شمار می رود.

    تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نیز نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به 1/5 درصد رسیده است.

    هنوز برخی کارشناسان بر این باورند که اقتصاد واقعی آمریکا هنوز ضعیف است و وضعیت مناسبی ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها