عصر خودرو

معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری؛

ایران خواستار رفع مسائل بانکی و افزایش صادرات به برزیل شد

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با قائم مقام وزیر کشاورزی برزیل، خواستار رفع مسائل بانکی، توسعه تجارت، کاهش بوروکراسی اداری و توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دو کشور شد.

ایران خواستار رفع مسائل بانکی و افزایش صادرات به برزیل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، علی اکبر مهرفرد در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و برزیل و اراده سیاسی دو کشور برای توسعه ای روابط بر لزوم رفع مسائل بانکی به منظور توسعه و تسهیل تجارت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

    وی با بیان این که پسته تولیدی ایران از نظر کیفیت در جهان بی نظیر است، تصریح کرد: 95 درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود و کشور ایران رتبه دوم تولید خرما و رتبه سوم تولید کشمش در جهان را دارد و لازم است کشور برزیل واردات این محصولات از ایران را افزایش دهد.

    معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ایران برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط برزیل آمادگی دارد.

    مهرفرد در ادامه خواستار کاهش و حذف عوارض و تعرفه ها برای محصولات کشاورزی صادراتی ایران شد و اظهار داشت:طبق گزارش ها، تعرفه واردات کالاهای کشاورزی از ایران نسبت به سایر کشورها از جمله مکزیک و شیلی بیشتر است و ما انتظار داریم در این زمینه تجدید نظر شود.

    وی همچنین خواستار کاهش بوروکراسی و تشریفات اداری در زمینه صادرات کالاهای کشاورزی ایران شد.

    معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از برزیل، عنوان کرد: اقدامات متعدد کشور برزیل برای افزایش نظارت، کنترل و ارتقای سطح بهداشت در واحدهای تولیدکننده گوشت قرمز و کشتارگاه ها به افزایش ضریب اطمینان ما به این کشور کمک می کند.

    در این دیدار، قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل نیز بر لزوم توسعه و بهبود روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: در برزیل برای تولید گوشت قرمز سالم، بازرسی های بهداشتی و کنترل قوی در واحدهای تولید گوشت قرمز و کشتارگاه ها توسط وزارت کشاورزی و شرکت های تولیدکننده اعمال می شود.

    ائومار نواکی به برگزاری کمیته مشاوره کشاورزی در 21 و 22 نوامبر امسال در برزیل اشاره کرد و اذعان داشت:در این کمیتع ابزارهای لازم برای برای توسعه تجارت در حوزه های بهداشتی، نباتی و حیوانی بررسی و مشخص خواهد شد.

    وی در مورد تعرفه و عوارض صادراتی مربوط به کالاهای کشاورزی ایران نیز گفت:این مسائل را می توان در کمیته مشاوره کشاورزی مطرح و بررسی کرد.

    قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل تاکید کرد: کشورش علاقه مند است، مسائل بانکی میان ایران و برزیل برای توسعه و بهبود روابط دو کشور هرچه سریعتر مرتفع شود.

    وی در عین حال پیشنهاد داد در حاشیه برگزاری کمیته مشاوره کشاورزی در برزیل، سمینار تجاری و گفتگوی تجار دو کشور برگزار شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو