عصر خودرو

تلاش مادورو برای حل بحران بدهی ونزوئلا

عصر بازار- رییس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تحریم‌های مالی اخیر آمریکا، دارندگان اوراق قرضه بدهی ونزوئلا را به مذاکره برسر بدهی خارجی این کشور که در روزهای آتی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

تلاش مادورو برای حل بحران بدهی ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر،  رییس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، در واکنش به تحریم‌های مالی اخیر آمریکا، دارندگان اوراق قرضه بدهی ونزوئلا را به مذاکرات نامشخصی برسر بدهی خارجی این کشور که در روزهای آتی برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

    درحالی که ونزوئلا در اعماق رکود به سر می‌برد و ذخایر پولی این کشور در پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر به سر قرار دارد، دولت مادورو و شرکت نفت دولتی این کشور، پترولئوس دی ونزوئلا، باید در ادامه سال 2017 حدود 4 میلیارد دلار بدهی و بهره آن را پرداخت کنند.

    رییس‌جمهور در یک سخنرانی‌ در مجلس جدید نمایندگان گفت: تمام دارندگان اوراق قرضه بدهی دعوت شده‌اند تا در چند مرحله مذاکره ظرف چند هفته آینده شرکت کنند.

    او تاکید کرد که ونزوئلا به متعهد بودن خود به این وام‌ها ادامه خواهد داد، اما گفت که می‌خواهد با دارندگان اوراق قرضه‌ای که تحت تاثیر تحریم‌های اخیری که توسط رییس‌جمهور آمریکا آسیب دیده‌اند، مذاکراتی داشته باشد.

    در همین سخنرانی مادورو گفت که ونزوئلا به دنبال این است که خود را از قید دلار آزاد کند و از سیستم پرداخت بین‌المللی جدیدی با استفاده از پول‌هایی نظیر یوان، ین، روپیه، یورو و روبل استفاده کند.

    در ماه گذشته، ترامپ با دیکتاتور خواندن مادورو، فرمان اجرایی‌ای صادر کرد که آمریکایی‌ها را از خرید و فروش اوراق قرضه بدهی جدید صادر شده توسط دولت مادورو یا شرکت پترولئوس دی ونزوئلا  منع می‌کند. این می‌تواند هرگونه تلاش برای تامین مالی بدهی را برای ونزوئلا پیچیده‌تر کند.

    برچسب ها