عصر خودرو

براساس آمار پلاتز اویل؛

تولید اوپک کاهش یافت

عصر بازار- براساس آمارهای پلاتز اویل، تولید نفت اوپک در ماه آگوست روزانه ۱۷۰ هزار بشکه کاهش داشت اما تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه با افزایش همراه است.

تولید اوپک کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، آمارهای پلاتز اویل نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی (آگوست) برای نخستین‌بار در پنج ماه گذشته کاهشی شده است.

    براساس این گزارش، کشورهای عضو اوپک در ماه آگوست مجموعاً 32 میلیون و 65 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده‌اند که نسبت به ماه قبل (جولای) روزانه 170 هزار بشکه کاهش داشته است.

    براساس گزارش پلاتز اویل، در بین 14 کشور عضو اوپک، کشورهای ایران، آنگولا و نیجریه میزان تولید نفت‌شان افزایش داشته است، اما در این میان کشورهای گینه (عضو جدید)، گابن، عراق، لیبی، عربستان و ونزوئلا کشورهایی بودند که تولیدشان کاهش داشت.

    کشورهای الجزیره، اکوادور، کویت، قطر و امارات متحده عربی نسبت به ماه گذشته تولید ثابتی داشتند.

    براساس این گزارش، ایران در ماه آگوست روزانه 3.83 میلیون بشکه نفت تولید کرده که نسبت به ماه جولای، افزایش 100 هزار بشکه‌ای داشته است.

    عربستان هم با تولید روزانه 10.01 میلیون بشکه نسبت به ماه گذشته میزان تولیدش 400 هزار بشکه کاهش داشته است.

    کشورهای عضو اوپک و غیراوپک توافق کرده‌اند که تولید نفت‌شان را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند، در این میان، سهم کشورهای اوپک 1.2 میلیون بشکه در روز است، این توافق قرار است تا مارس 2018 ادامه یابد، البته قرار است مهرماه اعضای اوپک نشستی را برای بررسی روند پایبندی کشورها به این توافق و اتخاذ تصمیمات جدید برای ادامه آن داشته باشند.

    برچسب ها