عصر خودرو

نشست بررسی همکاری تجاری ایران و پاکستان در 'کویته' برگزار شد

عصر بازار- نشست بررسی همکاری های تجاری ایران و پاکستان و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوطه، با حضور دهها تاجر پاکستانی، رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته برگزار شد.

نشست بررسی همکاری تجاری ایران و پاکستان در 'کویته' برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این نشست تجاری، فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران-پاکستان با اشاره به افزایش مراودات تجاری میان دو کشور در یک سال گذشته، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقای همکاری ها میان دو کشور مطرح کردند.
    محمد رفیعی سرکنسول کشورمان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از پنجمین جلسه کمیته مشترک تجارت مرزی که در اواسط مرداد ماه امسال در شهر زاهدان برگزار شده بود، به مذاکرات روسای نهادهای گمرکی دو استان همجوار اشاره کرد و افزود: طرفین جهت برقراری تسهیلات برای تجار، در تلاش ایجاد معبر ویژه تجار، گذرگاه گمرکی مشترک و همچنین ارائه تسهیلات به کامیون های حمل بار می باشند که نتیجه آن در آینده نزدیک مشهود خواهد بود.
    وی به تجارعضو اتاق مشترک اطمینان داد که با توجه به مذاکرات انجام شده میان بانک های مرکزی میان ایران و پاکستان، به زودی ارتباط بانکی بین دو کشور شروع خواهد شد که این مسئله علاوه بر حل بسیاری از مشکلات بازرگانان، باعث ایجاد زمینه لازم برای نهایی شدن و اجرای موافقتنامه های تعرفه ترجیحی و تجارت آزاد میان دو کشور خواهد شد.
    'طفیل زبیر' رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعایع پاکستان نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارش مختصری از سفر رئیس کل بانک مرکزی پاکستان به شهر کویته، اظهار امیدواری کرد که به زودی با رفع موانع، دو کشور شاهد افزایش مبادلات تجاری خواهند بود.

    برچسب ها