عصر خودرو

مدیرعامل بانک صادرات ایران:

انضباط پولی با کاهش نرخ سود افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بخشنامه نرخ سودی بانک مرکزی از فعالیت جزیره ای بانک‌ها جلوگیری کرد.

انضباط پولی با کاهش نرخ سود افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ،سیاوش زراعتی با بیان اینکه کاهش نرخ سود و اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی باعث ایجاد نظم و انضباط شده است، تاثیر این موضوع بر بازارها را «مثبت» ارزیابی کرد.

    وی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازارهای طلا، مسکن، ارز، اوراق بدهی و اجاره بها، گفت: این موضوع نظم و انضباط پولی را افزایش می‌دهد که در خور تحسین است.

    وی افزود: اجرای این دستور العمل علاوه بر اینکه شرایط را از نابسامانی پیشین خارج می‌کند، مانع جزیره ای عملکردن بانک‌ها نیز می‌شود؛ همچنین اجرای این دستور العمل منجر به رونق اقتصادی خواهد شد.

    مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد که تاثیر اجرای دستورالعمل کاهش نرخ سود بانکی بر شرایط اقتصادی و بازارها قطعا مثبت خواهد بود.

    براساس دستورالعمل بانک مرکزی، نرخ سود سپرده های بانکی از روز شنبه 11 شهریورماه برای سپرده های یکساله 15 درصد و سپرده های کوتاه مدت 10 درصد است و بانک‌ها نمی‌توانند سپرده های بانکی را با نرخ بالاتر جذب کنند.

    وی در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر دستوری بودن کاهش نرخ سود بانکی، اظهار داشت: نرخ سود باید متعادل و منطقی باشد و اجرای این دستورالعمل نیز اقدامی بسیار منطقی و به جا بود.

    زراعتی تصریح کرد که رقابت مصنوعی بین بانک‌ها برای جذب سپرده با نرخ های بالا توجیهی ندارد  و بی معنی است.

    مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره درخواست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای کاهش نرخ سود تسهیلات با توجه به کاهش نرخ سود سپرده ها، گفت: این موضوع جزو مراحل بعدی است و حتما باید بین نرخ سود سپرده و سود تسهیلات تعادل برقرار باشد.

    برچسب ها