عصر خودرو

دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته کاهش یافت

عصر بازار- شرکت‌های انرژی آمریکا در پی کاهش برنامه‌های هزینه که در واکنش به کاهش اخیر قیمت‌ها صورت گرفته است، دکل‌های حفاری نفت را برای سومین بار در چهار هفته گذشته کاهش دادند.

دکل‌های حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت خدمات انرژی "بیکر هیوز" اعلام کرد شرکت‌های حفاری شمار دکل‌های حفاری نفت را در هفته منتهی به 8 سپتامبر، 3 حلقه کاهش داده و مجموع دکل‌ها را به 756 حلقه رساندند. این تعداد در مقایسه با 414 دکل فعال در مدت مشابه سال گذشته، همچنان بالاتر است.

    کاهش شمار دکل‌های حفاری بدنبال وقوع توفان‌های ویرانگری شامل هاروی روی داده که فعالیت حفاری نفت در خلیج آمریکا و حوزه شیل ایگل فورد تگزاس را محدود کرده است.

    تقاضا در آمریکا با ازسرگیری فعالیت پالایشگاه‌های منطقه "گلف کاست" پس از وقوع توفان هاروی، بهبود یافته و از قیمت‌های نفت در هفته گذشته حمایت کرد. بهای نفت هفته گذشته 1.7 درصد رشد کرد و در بالای 48 دلار در هر بشکه معامله شد.

    قیمت‌های نفت از ابتدای ماه جاری تاکنون حدود 2 درصد رشد نشان می‌دهد در حالی که در اوت حدود 6 درصد کاهش ثبت کرد.

    طبق پیش‌بینی‌های فدرال، تولید نفت آمریکا از 8.9 میلیون بشکه در روز در سال 2016 به 9.4 میلیون بشکه در روز در سال 2017 و به 9.9 میلیون بشکه در روز در سال 2018 صعود خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، رشد تولید آمریکا، قیمت‌های نفت خام را در ماه‌های اخیر تحت فشار قرار داده و باعث شده شرکت‌های اکتشاف و تولید متعددی، برنامه‌های هزینه برای سال میلادی جاری را کاهش دهند.

    این شرکت‌ها و سایر تولیدکنندگان با تصور اینکه قیمت‌های نفت آمریکا بالاتر از 48 دلار در هر بشکه خواهد بود، برنامه‌های هزینه بلندپروازانه‌ای برای سال 2017 طراحی کرده بودند.

    برچسب ها