عصر خودرو

«هالک بانک» ترکیه تمام تراکنش‌هایش را مطابق قوانین بین‌المللی دانست

عصر بازار- پس از اینکه آمریکا علیه مدیرکل سابق هالک بانک ترکیه (بانک مردم) به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران کیفرخواست صادرکرد، این بانک دولتی ترک اعلام کرد که تمامی تراکنش‌هایش از قوانین ملی و بین‌المللی پیروی می‌کند.

«هالک بانک» ترکیه تمام تراکنش‌هایش را مطابق قوانین بین‌المللی دانست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پس از اینکه آمریکا علیه مدیرکل سابق هالک بانک ترکیه (بانک مردم) به اتهام دور زدن تحریم های ایران کیفرخواست صادرکرد، این بانک دولتی ترک اعلام کرد که تمامی تراکنش هایش از قوانین ملی و بین المللی پیروی می‌کند.

    هالک بانک در بیانیه‌ای به بازار بورس استانبول نوشت: «به نظر می رسد خبرهایی در مورد بانک ما و برخی از مدیران سابق آن، افکار عمومی و سرمایه‌گذاران را به اشتباه انداخته است.»

    بیانیه‌ای که بامداد پنجشنبه روی وب‌سایت وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفت، ادعا می‌کند وزیر اقتصاد سابق ترکیه، مدیر کل سابق یک بانک دولتی این کشور و دو نفر دیگر به همدستی برای دور زدن تحریم‌های ایران و جرائم دیگر متهم شده‌اند.

    این وزراتخانه علیه این افراد کیفرخواست صادر کرده است. همچنین در حال حاضر یک تاجر ترک ایرانی الاصل در آمریکا در رابطه با نقض تحریم‌های ایران در حال محاکمه است.

    از طرفی این بانک دولتی، چند روز پیش یک شرکت لابی‌گر آمریکایی را که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد، در رابطه با تراکنش‌های مالی با ایران به خدمت گرفت.

    برچسب ها