عصر خودرو

یک مقام ارشد مطرح کرد؛

انگلستان در مذاکره ضعیف است

عصر بازار- یک مقام ارشد دپارتمان تجاری انگلستان اعلام کرد که این کشور به علت ضعف در توان مذاکره، سیاست‌گذاری‌های تجاری را کپی پیست می‌کند.

انگلستان در مذاکره ضعیف است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، یک مقام ارشد از دپارتمان تجاری با ذکر این که انگلستان ظرفیت لازم را برای مذاکره با تک تک اعضای حاضر اتحادیه اروپا و به دست آوردن قراردادهای تجاری جدید، ندارد، گفت که به همین علت این کشور به دنبال «کپی و پیست» کردن نسخه‌هایی از قراردادهای موجود اتحادیه اروپا است.

    در هفته قبل ژاپن و انگلستان توافق کردند پس از این که انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شد، قرارداد تجاری اتحادیه اروپا-ژاپن مبنای توافق تجاری این دو کشور شود.

    دولت انگلیس اعلام کرده است که می‌خواهد قراردادهای تجاری با کشورهای خارج از اتحادیه را به موقع و تا قبل از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در مارچ 2019 به صورت کپی ایجاد کند و سپس در طول زمان آنها را اصلاح کند.

    اما یک مقام ارشد که درخواست کرد نامی از او برده نشود گفت که این سیاست‌گذاری تا حدی به علت کمبود ظرفیت دپارتمان تجارت بین‌الملل به دولت تحمیل شده است.

    این مقام ارشد گفت: ما نمی‌توانیم 40 قرارداد تجارت آزاد منعقد کنیم، ما ظرفیت انجام چنین کاری را نداریم.

    دپارتمان تجارت بین‌المللی سال گذشته پس از تصمیم به ترک اتحادیه اروپا تشکیل شد و هدف آن آماده‌سازی قراردادهای تجاری برای منعقد شدن بعد از برگزیت بود. توانایی انجام چنین قراردادهای دوجانبه‌ای توسط دولت به انگیزه اصلی ترک اتحادیه تبدیل شده بود.

    اما پس از چند دهه متکی بودن به اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات تجاری برای انگلستان، دپارتمان تجاری مجبور است تیم‌های مذاکره‌کننده خود را تقریبا از ابتدا تشکیل دهد. در ماه آگوست این دپارتمان با رد کردن انتقادهای وارد بر سیاست استخدام اعضای تیم مذاکره خود، اعلام کرد در حال حاضر دارای بیش از 300 کارمند است که بر روی سیاست تجاری کار می‌کنند.

    اتحادیه اروپا حدود 40 قرارداد تجارت آزاد با کشورهای خارج از این اتحادیه دارد که بزرگترین این قراردادها با سوئیس و کره جنوبی است.

    برچسب ها