عصر خودرو

رییس جمهور چین:

کشورهای در حال توسعه حرف‌های بیشتری برای بازارهای اقتصادی دنیا دارند

عصر بازار- «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در پایان اجلاس سران بریکس در شهر شیامن در جنوب شرق این کشور گفت که کشورهای عضو این گروه و کشورهای در حال توسعه حرف های بیشتری برای گفتن در بازارهای اقتصادی دنیا دارند.

کشورهای در حال توسعه حرف‌های بیشتری برای بازارهای اقتصادی دنیا دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، بسیاری بر این باورند که تلاش چین قدرتمند کردن نهادهای نوظهور از کشورهای در حال رشد از جمله گروه بریکس است تا بتواند قدرت مقابله و بازدارندگی بیشتری در برابر غرب داشته باشد.
    رییس جمهور چین چهارشنبه شب و در پایان نشست سران بریکس تاکید کرد: ما هم اکنون حاکمیت گسترده ای بر جهانی شدن اقتصاد داریم اما این کافی نیست و باید از نمایندگی فراگیرتری برخوردار شویم.
    بریکس در بیانیه ای که صادر کرده خواستار اصلاحات در ساختار سازمان ملل و شورای امنیت و دادن نمایندگی بیشتر به کشورهای در حال توسعه شده است.
    دولت چین تعهد داده است که بین 60 تا 80 میلیون دلار در اختیار کشورهای در حال رشد قرار دهد تا با پدیده هایی چون قحطی، تحولات اقلیمی و بهداشت و مساله پناهجویان برخورد کنند.
    این کشور پیشتر نیز اعلام کرده بود که نزدیک به 76 میلیون دلار برای اجرای طرح های تبادلات اقتصادی و تجاری میان کشورهای بریکس اختصاص می دهد.
    رییس جمهوری خلق چین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ما قصد داریم 40 هزار دوره برای فرصت های شغلی کشورهای در حال رشد در یک سال آینده در چین برگزار کنیم.
    وی افزود: ما دیگر نمی توانیم ساختارهای یکجانبه را دنبال کنیم. کشورهای در حال توسعه باید به پیشبرد سامانه های تجاری چند جانبه و جهانی کمک کنند.
    «شی» خاطرنشان کرد که 80 درصد از رشد اقتصادی در سال های اخیر مدیون اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال رشد بوده است؛ واقعیتی انکارناپذیر که همچنان ادامه خواهد یافت.
    او همچنین از کشورهای توسعه یافته خواست که کمک های اقتصادی و فنی را طبق تعهدات در اختیار کشورهای در حال رشد قرار دهند.
    گروه بریکس شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است که در عرصه های اقتصادی و سیاسی با یکدیگر همکاری می کنند.

    برچسب ها