عصر خودرو

ورود گردشگران خارجی به ایران ۵۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- گرچه به دلیل شرایط عدم اطمینان توافق برجام، شرکت های خارجی همچنان تمایل چندانی برای ورود به ایران ندارند اما گردشگران ورودی به ایران در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ورود گردشگران خارجی به ایران ۵۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی، در سال گذشته بیش از 6 میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید کردند که در مقایسه با سال قبل از آن 50 درصد افزایش یافته است.

    بعد از انعقاد قرارداد برجام در سال 2015 میلادی، تغییرات زیادی در رویکرد مردم کشورهای غربی به ایران ایجاد شده است. در حال حاضر تعدادی از شرکت های هواپیمایی معتبر خارجی همچون بریتش ایرویز و لوفتانزا پروازهای مستقیم به ایران دارند و ایران نیز روند صدور ویزا برای مسافران خارجی را تسهیل نموده است.

    یکی از نتایج ورود بیشتر گردشگران خارجی افزایش قابل توجه تقاضا برای سکونت و رزرو هتل ها بوده است که درآمد صاحبان این کسب و کارها را در ایران افزایش داده است.

    از زمان توافق هسته ای شرکت های بزرگ کشورهای غربی تمایل چندانی برای همکاری با ایران و ورود سرمایه های خود به این کشور نشان نداده اند. دلیل اصلی این موضوع نیز شرایط غیر مطمئن توافق هسته ای ایران و تهدیدات مکرر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج از توافق هسته ای بوده است. اما در مقابل ورود گردشگران خارجی به ایران روند مثبتی را طی می کند و صاحبان هتل های بین المللی در ایران با رونق بازار خود مواجه شده اند.

    از طرف دیگر بسیاری از هتل های زنجیره ای بین المللی هتل داری در ایران را آغاز کرده اند. به طور مثال شرکت فرانس آکور اولین شرکتی بود که در سال 2015 وارد بازار ایران شد و در حال حاضر دو هتل در ایران را نیز اداره می کند. شرکت ملیا اسپانیا نیز اولین هتل خود در ایران را سال آینده افتتاح خواهد کرد.

    در حال حاضر هتل های زنجیره ای متعددی در ایران شروع به کار کرده و تعدادی نیز در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار ایران هستند. این درحالیست که بازار ایران ظرفیت ورود تعداد بیشتری از این شرکت های جهانی را دارد. کشور ایران برای جذب گردشگران خارجی هدف گذاری قابل توجهی انجام داده و قصد دارد تا سال 2025 بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی جذب نماید.

    کشور ایران یکی از مقاصد مناسب برای گردشگری محسوب می شود اما در عین حال گردشگرانی خارجی عمدتا اطلاعات زیادی در مورد کشور ایران و سابقه تاریخی و مناطق دیدنی آن ندارند. فرهنگ و تاریخ عنی ایران و آثار باستانی این کشور در شهرهایی همچون اصفهان و شیراز، یکی از جاذبه های اصلی ایران برای جذب گردشگران خارجی محسوب می شود.

    با اینحال همچنان گردشگران خارجی برای ورود به ایران با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از اصلی ترین مشکلات گردشگران خارجی عدم اتصال بانک های ایرانی به نظام بانکی جهانی و مشکلات در نقل و انتقال پول به ایران است.

    برچسب ها