عصر خودرو

عربستان و روسیه بر سر تمدید توافق کاهش تولید نفت مذاکره کردند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت، روسیه و عربستان در خصوص تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی رایزنی کرده اند اما هنوز هیچ تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است.

عربستان و روسیه بر سر تمدید توافق کاهش تولید نفت مذاکره کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، روسیه و عربستان در خصوص تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و تولید کنندگان غیراوپکی رایزنی کرده اند اما هنوز هیچ تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و چند تولید کننده دیگر از جمله روسیه توافق کرده اند تا پایان مارس 2018 تولید نفت خود را پایین نگه دارند. کمیته ای متشکل از برخی کشورهای عض و وغیر عضو اوپک پیشنهاد کرده که در صورت نیاز توافق کاهش تولید برای دومین بار تمدید شود.

    نواک در این باره گفت: «ما در سن پترزبورگ دیدار کردیم و این گزینه را (با عربستان) مورد بحث قرار دادیم...ما در حال بررسی همه گزینه ها هستیم. ما ممکن است در صورت نیاز، موضوع تمدید (توافق کاهش تولید) را مورد توجه قرار دهیم.»

    خبرگزاری اینترفکس روسیه نیز به نقل از نواک نوشت، هنوز برای صحبت کردن در مورد تمدید احتمالی توافق کاهش تولید زود است.

    اوپک و دیگر تولید کنندگان عمده نفت از جمله روسیه توافق کرده اند که بای کمک به توافق مجدد در بازار نفت و تقویت قیمت ها میزان تولید روزانه نفت خود را حدود 1.8 میلیون بشکه پایین بیاورند. روسیه متعهد شده که به تنهایی تولید خود را نسبت به 11.247 میلیون بشکه ماه اکتبر 300 هزار بشکه پایین تر بیاورد.

    بر اساس اعلام وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور از 10.95 میلیون بشکه در ماه جولای به 10.91 میلیون بشکه در روز در ماه اوت کاهش یافته که پایین ترین رقم در سال 2017 به شمار می رود.

    برچسب ها