عصر خودرو

جهش قیمت نفت در صورت جنگ با کره شمالی

عصر بازار- شرکت وود مک‌کنزی در پی تشدید دوباره تنش میان کره شمالی، همسایگانش و آمریکا هشدار داد رویارویی نظامی در شمال آسیا، بیش از یک سوم از تجارت دریابرد نفت خام را مختل خواهد کرد.

جهش قیمت نفت در صورت جنگ با کره شمالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این شرکت مشاوره در گزارشی هشدار داد چنین جنگی، ظرفیت تولید و پالایش شمال آسیا را مختل خواهد کرد. حدود 65 درصد از ظرفیت پالایش نفت خام آسیا در چین، ژاپن و کره جنوبی واقع شده است بنابراین پیامدهای یک رویارویی نظامی، بسیار گسترده و احتمالا طولانی مدت خواهد بود.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، به نظر می‌رسد پیونگ یانگ مصمم است قابلیت‌های نظامی خود را با موشک‌های بالستیک قاره پیمایی که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند، گسترش دهد. پس از مجموعه آزمایش‌های موشکی که در چند ماه اخیر صورت گرفته و کره جنوبی، ژاپن و آمریکا را به وضعیت آماده باش درآورده است، صحبت هسته‌ای بیشتر از سوی پیونگ یانگ، تنها بر تنش‌ها می‌افزاید. تحلیلگران درباره روند رویدادهای آتی اختلاف نظر دارند.

    با اینهمه به نظر می‌رسد جنگ چندان دور از واقعیت نیست. با توجه به میزان ظرفیت پالایش این منطقه و این حقیقت که چین، ژاپن و کره جنوبی بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان هستند، جنگ خبر خوبی برای اوپک و بازارهای نفت خواهد بود. با این‌همه همه این کشورها ذخایر قابل توجهی از نفت دارند در نتیجه ممکن است تاثیر جنگ در شمال آسیا بر قیمت‌های نفت بین المللی کوتاه مدت باشد.

    برچسب ها