عصر خودرو

نوبخت اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی کره در بیمارستان‌های مشارکتی

عصر بازار- سخنگوی دولت اعلام کرد: یک میلیارد یورو از میزان سرمایه‌گذاری کره جنوبی در بیمارستان‌های مشارکتی هزینه خواهد شد.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی کره در بیمارستان‌های مشارکتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایبِنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با رسانه ها از موافقت شورای اقتصاد با سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های بیمارستانی و آبرسانی کشور خبر داد و اعلام کرد: یک میلیارد یورو از میزان سرمایه گذاری کره جنوبی در بیمارستان های مشارکتی هزینه خواهد شد.

    سخنگوی دولت افزود: یک میلیارد یورو از میزان سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در بخش بیمارستان‌های مشارکتی در شیراز، تهران و تبریز هزینه خواهد شد.

    نوبخت گفت: بر این اساس یک بیمارستان 723 تختخوابی با سرمایه گذاری 203 میلیون یورو در تبریز، همچنین بیمارستان یک هزار و 374 تختخوابی نمازی شیراز با اختصاص 406 میلیون و 550 هزار یورو و مرکز قلب و عروق شهید رجایی تهران با ظرفیت یک هزار تختخواب و 415 میلیون یورو سرمایه گذاری احداث خواهد شد.

    وی افزود: این بیمارستان ها در قالب بیمارستان های مشارکتی احداث و به بهره برداری می رسند و بخشی از بازپرداخت این تشکیلات خارجی از محل درآمدزایی آنها انجام خواهد شد.

    سخنگوی دولت افزایش قدرت انتخاب برای بیماران به منظور انتخاب دریافت خدمات درمانی را از اهداف اصلی دولت در ایجاد بیمارستان های مشارکتی عنوان کرد و گفت: این بیمارستان ها به صورت نیمه خصوصی و نیمه دولتی اداره خواهند شد و دولت بخشی از بازپرداخت تسهیلات احداث این بیمارستان ها را متقبل می شود.

    وی همچنین درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش نفت و گاز تصریح کرد: بدخواهی های دولت آمریکا به جای خود است اما در سال جاری 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در عرصه میادین نفتی داشتیم که در قالب قرارداد توتال انجام شد.

    نوبخت با اشاره به مصوبه روز گذشته شورای اقتصاد برای اجرایی شدن دستورات حجت الاسلام حسن روحانی به منظور حل مشکل آب و فاضلاب و ریزگردها در استان خوزستان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان خوزستان که منجر به مصوبه دولت در فروردین ماه سال 96 شد مقرر شد 9 هزار و 500 میلیارد تومان برای تامین آب و فاضلاب استان خوزستان و هزار و 500 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در بخش برق این استان اختصاص یابد.

    وی افزود: برای این منظور با مشارکت یک طرف خارجی 200 میلیون و 140 هزار یورو برای آب رسانی به استان خوزستان اختصاص یافته است و دولت بازپرداخت این تسهیلات خارجی را باید در بودجه سنواتی خود پیش بینی کند.

    موانع خاص برای همکاری با بانک های خارجی

    وی با بیان اینکه مصوبات سرمایه گذاری جهش خوبی داشته اما موانع خاصی برای همکاری بانک های خارجی وجود دارد، گفت: به هرحال ما خود در خصوص عملکرد بانک های خود مسائلی را مطرح می کنیم  که آنها هم رصد می کنند ضمن اینکه تهدیدات آمریکا هم بی تاثیر نیست ولی گشایش ها اثرگذار بوده  و حجم سرمایه گذاری های اخیر گویای این حقیقت است.

    سخنگوی دولت اضافه کرد: البته برخی انتقادات به برخی موانع  برای برخی جریان های سیاسی داخلی تبدیل به صورتحساب می شود و این درحالی است که ما باید با طرف های خارجی طلبکارانه برخورد کنیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: ما باید هزینه های جاری را تقلیل دهیم سهم نفت را بکاهیم و سهم مالیات را در بودجه بالا ببریم و سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح امور و نظم بخشی محکم ایستادگی خواهد کرد.

    نوبخت اضافه کرد: میزان واردات خودرو در چند ماهه نخست بالا رفته بود و این منجر به بهم خوردن تراز واردات غیر نفتی در قبال صادرات غیرنفتی شد و محدودیت اخیر با هدف کنترل این امر بود که به زودی از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت اطلاع رسانی خواهد شد.

    وی تاکید کرد: سرمایه گذاری دولت به ویژه سرمایه گذاری های خارجی، بدهی است اما تاخیر در پرداخت سررسید هم نوع دیگری از بدهی است اما بدهی های داخلی و خارجی در سررسید و یا حتی زودتر بازپرداخت می شود.

    برچسب ها