عصر خودرو

سوددهی نفت ۵۰ دلاری برای ابرشرکت های نفتی

عصر بازار- سوددهی نفت ۵۰ دلاری برای ابرشرکت های نفتی، تمدید قرارداد یک میلیارد دلاری عرضه گاز آلمان به فرانسه، آغاز به کار پرثمر میدان نفتی انگلیس در سال ۲۰۱۸ و رشد تولید نفت و گاز برزیل در ماه ژوئیه مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته است.

سوددهی نفت ۵۰ دلاری برای ابرشرکت های نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» اعلام کرد شرکت های نفت بین المللی نقدینگی و سودآوری بیشتری را با نفت 50 دلاری نسبت به اوایل سال 2014 که قیمت نفت بیش از 100 دلار برای هر بشکه بود، تجربه کرده اند.
    بر اساس اعلام این بانک آمریکایی، در شرایط کنونی این «ساده سازی»، «استانداردسازی» و «کاهش هزینه هاست» که سوددهی و تولید نقدینگی بیشتری برای صنعت نفت جهانی نسبت به سال های 2013 و 2014 میلادی به ارمغان آورده و اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری است.

    **آلمان قرارداد یک میلیارد دلاری عرضه گاز به فرانسه را تمدید کرد
    به گزارش رویترز، شرکت گاز آلمانی، «لینده»، موفق به تمدید قرارداد 15 ساله عرضه گاز به «توتال» فرانسه شد. شرکت توتال بزرگ ترین مشتری گاز لینده در آلمان به شمار می رود.
    لینده از سال 1997 میلادی تاکنون گاز این شرکت را تامین می کند.

    **آغاز به کار پرثمر میدان نفتی انگلیس
    به گزارش بلومبرگ، میدان نفت و گاز جدید در دریای شمال انگلیس قرار است در سال 2018 میلادی راه اندازی شود و پیش بینی می شود حجم تولید این میدان بزرگ در آغاز، طی 10 سال اخیر بی سابقه باشد. طبق پیش بینی موسسه آمریکایی وود مکنزی، برداشت از این میدان که شامل 14 پروژه است، نخست به 230 هزار بشکه معادل نفت در روز خواهد رسید که این رقم از سال 2007 میلادی بیشترین میزان به شمار می رود و نشان می دهد سرمایه گذاری در این منطقه هنگامی شروع شد که قیمت نفت بیش از 100 دلار بوده است.

    **رشد تولید نفت و گاز برزیل در ماه ژوئیه
    به گزارش رویترز، نهاد نظارت بر صنعت نفت برزیل اعلام کرد تولید گاز طبیعی این کشور در ماه ژوئیه 2017 میلادی با رشد سالانه 7.3 درصدی به 115 میلیون متر مکعب در روز و به بالاترین رقم خود رسید.
    تولید نفت برزیل نیز با 1.5 درصد رشد سالانه به دو میلیون و 623 هزار بشکه در روز رسید.
    گرچه به علت فعالیت تعمیر و نگهداری، این رقم نسبت به ماه پیش از آن 1.9 درصد کاهش نشان داد.
    مجموع تولید نفت و گاز این کشور در مقطع یادشده به طور میانگین سه میلیون و 346 هزار بشکه معادل نفت در روز بوده است.

    **خودروهای برقی و انرژی های تجدیدپذیر برای رسیدن به اهداف توافق پاریس کافی نیستند
    به گزارش رویترز، «دیتلوو انگل»، رئیس موسسه مشاوره انرژی «دی ان وی» گفت: اگرچه هزینه خودروهای برقی رو به کاهش است تا در سال 2035 میلادی نیمی از فروش خودروهای جهان برقی باشد، اما این برای رسیدن به هدف توافق پاریس و مهار گرامایش آب و هوا کافی نیست.
    به گفته انگل، واضح است که جهان به سوی برقی شدن و استفاده از تجدیدپذیرها پیش می رود اما باید گذر زمان را لحاظ کرد و این کافی نیست و به هدف محدود کردن گرمایش زمین به کمتر از دو درجه سانتیگراد تا سال 2050 نخواهیم رسید.

    برچسب ها