عصر خودرو

حباب اولیه ترکید

بیت‌کوین به یکباره ۲۰۰ دلار سقوط کرد

عصر بازار- به دنبال ممنوعیت سازمان‌های چینی برای استفاده از ارز دیجیتالی به منظور افزایش درآمدهای خود، قیمت هر واحد بیت کوین ۲۰۰ دلار پایین آمد.

بیت‌کوین به یکباره ۲۰۰ دلار سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، به دنبال اعلام رگولاتور چینی مبنی بر ممنوعیت سازمان های این کشور برای استفاده از ارز دیجیتالی برای افزایش درآمدهای خود،   قیمت هر واحد بیت کوین بطور ناگهانی با کاهش 200 دلاری روبرو شد که این موضوع از ابتدای روی کار آمدن این ارز بی سابقه گزارش می شود.

    البته مقامات چینی به سازمان های این کشور اجازه دادند تا برای افزایش سرمایه گذاری اقدام به فروش ارزهای رمزنگاری شده که شبیه به بیت کوین هستند، کنند و بانک خلق چین هم اعلام کرد این موضوع در جهان محبوبیت پیدا کرده است.

    این در حالی است که با وجود کاهش چشمگیر قیمت بیت کوین، همچنان بعضی ها بر این باور هستند که این روند کوتاه مدت خواهد بود.

    در همین حال قیمت بیت کوین از 4 هزار و 584 دلار در هر واحد به 4 هزار و 350 دلار کاهش یافت؛ اما بعد در برابر 4 هزار و 429 دلار در هر واحد معامله شد.

    بر پایه این گزارش، این اولین باری نیست که رگولاتورهای چینی اقدام به مقابله با فضای ارز رمزنگار می کنند و پیش از این در ماه ژانویه و فوریه سال جاری میلادی هم بانک مرکزی چین نسبت به داد و ستد چندین ارز دیجیتالی که مغایر با قوانین پولشویی این کشور است، هشدار داده بود.

    برچسب ها