عصر خودرو

نتیجه اعتراضات "اوان" به سازمان تامین اجتماعی

عصر بازار- شرکت مبین وان کیش در خصوص شکایت از سازمان تامین اجتماعی تهران و رای اولیه صادره از سوی دیوان عدالت اداری شفاف سازی کرد.

نتیجه اعتراضات "اوان" به سازمان تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، مبین وان کیش در سال 90 با شرکت همراه اول قرارداد در حوزه خدمات ارزش افزوده بسته و همراه اول برای آزاد سازی سپرده بیمه شرکت نزد خود درخواست تسویه حساب از سازمان تامین اجتماعی کرد.
    به این ترتیب، سازمان تامین اجتماعی بی اعتنا به مفاد بخشنامه 14.3 واحد فنی و درآمد که مطابق آن تسفیه حساب شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات براساس رسیدگی به دفاتر می باشد اقدام به اعمال ضریب 7.78 درصد به کارکرد اعلامی همراه اول نمود.
    با اعتراض مبین وان کیش به نحوه محاسبات، هیئت سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2,6 میلیارد تومان شامل 2,2 میلیارد تومان اصل و مابقی جریمه به این شرکت ابلاغ کرد.
    از آنجایی که شکایات به نتیجه نرسید، شرکت در بهمن ماه سال 95 نسبت به پرداخت مطالبات این سازمان اقدام کرد.
    سپس شرکت اعتراض خود به سازمان تامین اجتماعی را در شعبه دیگری از دیوان عدالت اداری که در سال 94 انجام شده بود را پیگیری کرد که حکم به پذیرفتن شکایت مذکور و الزام هیات سازمان تامین اجتماعی به رسیدگی مجدد مطابق با بخشنامه صادر شد.
    از آنجایی که این حکم در فرجه زمانی خود قابل اعتراض توسط سازمان تامین اجتماعی است، اجرای حکم تابع اعتراض یا عدم اعتراض سازمان به نتیجه اعلام شده دیوان عدالت اداری است.
    در پایان شرکت مبین وان کیش در خصوص هزینه های این اعتراض اعلام کرد که تا تاریخ اسفند 95 مبلغ 4.8 میلیارد تومان در حسابهای شرکت به عنوان ذخیره مطابق استانداردهای حسابداری منظور شده بود.
    با ابلاغ بدهی سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2.2 میلیارد تومان آن از حساب ذخیره برگشت شد و همزمان با اعلام مبلغ مذکور مبلغ 400 میلیارد تومان بابت جرایم و حق الاجرا بدهکار و حسابهای پرداختنی به سازمان مذکور به مبلغ 2.6 میلیارد تومان بستانکار کرد.
    همچنین در 5 ماهه نخست سال 96 مبلغ 170.6 میلیون تومان بابت هزینه بیمه قراردادها در طبقه بهای تمام شده خدمات ارائه شده ذخیره اخذ شده است.

    برچسب ها