عصر خودرو

بودجه

شیوه تدوین بودجه ۹۷

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان جزئیات شیوه بودجه‌ریزی برای سال ۹۷ گفت: تنها بر مبنای قیمت تمام شده خدمت دولتی، بودجه تخصیص می‌دهیم.

شیوه تدوین بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال روستایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار کارشناسی دقیقی بر روی برنامه ششم توسعه صورت گرفته تا در نهایت یک برنامه کارآمد تدوین شود؛ بر این اساس بخش عمده‌ای از این برنامه در بودجه سال 96 گنجانده شد و به زودی آئین‌نامه‌های مرتبط با آن، تهیه خواهد شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه این سازمان فراتر از تدوین آئین‌نامه‌ها و مقررات، اجرای برنامه ششم توسعه را آغاز کرده است، گفت: آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این برنامه با فوریت و در موعد مقرر تدوین و تهیه خواهد شد.

    وی از سیاست سازمان برنامه و بودجه برای کاهش هزینه دستگاه‌های دولتی خبر داد و گفت: تلاش داریم تا اجرای طرح‌های عمرانی را سرعت بخشیم و در این شرایطی است که در سال‌های 92 تا 96 رشد اعتبارات جاری حدود 72 درصد و طرح‌های عمرانی بالغ بر 90 درصد بوده است که بر همین اساس این سیاست در بودجه سال 97 نیز ادامه خواهد یافت.

    نوبخت ادامه داد: در حال حاضر روش بودجه‌ریزی برای سال 97 تغییر کرده و تمامی هزینه‌ها بر مبنای قیمت تمام شده و هزینه واحدهای تولیدی خواهد بود. همچنین تخصیص‌ها نیز بر مبنای عملکرد صورت می‌گیرد؛ به این معنا که هر دستگاهی که بخواهد بودجه دریافت کند، باید اهداف و مأموریت‌های خود را به دقت ترسیم کرده و بر مبنای قیمت تمام شده خدمت خود، بودجه ارائه دهد که پرداختی‌ هم بر همین اساس صورت می‌گیرد.

    وی تصریح کرد: بر اساس ورودی درآمد خزانه، تخصیص‌ها پرداخت خواهد شد و باید تا پایان سال دوم برنامه، هزینه‌های جاری پنج درصد کاهش یابد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بسیاری از مراکز و مؤسسات در کنار وزارتخانه‌ها تأسیس شده‌اند که مجوزهای لازم را ندارند و بنابراین برای سال 97 دستگاه‌هایی که در جغرافیای استان حضور دارند، در قالب بودجه استانی، به استاندار و شورای برنامه‌ریزی توسعه استان برای دریافت بودجه مراجعه می‌کنند.

    نوبخت در مورد ساماندهی کالاهای قاچاق خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به طرح‌های تولید امیدوار باشیم، باید بازار از قاچاق این کالاها خالی شود و دولت هم مصمم است تا با این پدیده مقابله نماید .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو