عصر خودرو

افزایش صادرات ۲.۱ میلیارد دلاری توسط تعاونی های کشور

عصر بازار- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایطی که میزان صادرات تعاونی ها در سال ۱۳۹۳ ، ۵۹۰ میلیون دلار بود این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۲.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

افزایش صادرات ۲.۱ میلیارد دلاری توسط تعاونی های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمید کلانتری یکشنبه شب در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان قم در سالن اجتماعات مجتمع امور صنفی، با اشاره به رشد قابل توجه صادرات تعاونی های کشور در سال های اخیر عنوان کرد: با وجود همه فراز و فرودها و محدودیت های اقتصادی تعاونی های کشور، سال 1395 شاهد رشد خوبی نسبت به سالهای قبل بودیم.

    معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: 97 هزار تعاونی و بنگاه اقتصادی در کشور فعالیت دارند که ظرفیت بسیار مهمی در توسعه اقتصادی به شمار می روند.

    وی خاطرنشان کرد:تعاونی‌ها نقش فزاینده‌ای در حل مشکلات اقتصادی کشور دارند با توجه به همه مشکلاتی که در مسیر وجود دارد باید مهم ترین تمرکز بر روی صادرات تعاونی ها باشد.

    کلانتری بیان کرد:در سطح کشور بیش از 500 هزار نفر عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت های تعاونی فعال هستند و در حدود 600 اتحادیه استانی و سراسری، 38 اتاق تعاونی، 800 واحد تعاونی روستایی و پوشش 18 هزار دهیاری ظرفیتی مهم در اشتغال فراروی کشور قرار داده‌اند.

    وی تصریح کرد:تعاونی ها یک سرمایه عظیم هستند که باید مورد توجه قرار گیرند هر چند متاسفانه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در زمینه تعاونی ها هنوز عملیاتی نشده است.

    معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:تعاونی‌ها در تامین نیازها و اتصال واحدهای خرد و متوسط و بزرگ اقتصادی نیز نقش مهمی ایفاء می کنند و با تعاون و همدلی بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

    وی تاکید کرد:بخش خصوصی موفقیت بیشتری در مدیریت تعاونی ها دارد و دولت نمی‌تواند در این زمینه موفقیتی داشته باشد و باید زیرساختها را در مسیر رشد و توسعه تعاونی ها فراهم بیاورد.

    کلانتری خاطرنشان کرد:وزارت تعاون در سال جاری به منظور گردش مالی مناسب در تعاونی های روستایی طرحی تحت عنوان "روستا تعاون" را طراحی کرده است که در مرحله اول یک هزار تعاونی در یک هزار روستا تشکیل گردد.

    وی گفت:تعاونی‌های مسکن در سالهای گذشته از مشکلات زیادی رنج برده‌اند، اما با همه دغدغه ها برخی از تعاونی های مسکن در جهت رسیدن به اهداف خود موفق عمل کرده‌اند.

    معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد:استقلال تعاونی‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است این تعاونی ها نباید انتظاراتی از دولت داشته باشند، بلکه از ظرفیت های مردمی و خصوصی برای حرکت و پویایی بهره گیرند.

    برچسب ها