عصر خودرو

مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می‌کنند

عصر بازار- نمایندگان مکزیک، کانادا و ایالات متحده آمریکا گردهم آمده اند تا دور دوم مذاکرات اصلاح قرارداد ۱۹۹۴ تجارت آزاد آمریکای شمالی، موسوم به نفتا را آغاز کنند.

مکزیک، کانادا، آمریکا، دومین دور مذاکرات نفتا را برگزار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، از روز جمعه نمایندگان مکزیک، کانادا و ایالات متحده آمریکا گرد هم آمده اند تا دور دوم مذاکرات اصلاح قرارداد 1994 تجارت آزاد آمریکای شمالی، موسوم به نفتا را آغاز کنند.

    طبق گفته منابع نزدیک به این مذاکرات، در دیداری پشت درهای بسته در هتل هیات رجنسی مکزیکو سیتی، انتظار می‌رود مسائلی مثل قوانین اولیه، بازگشایی بازارها، محیط زیست، تجارت الکترونیک، شفافیت و تبهکاری، مورد بحث و بررسی قرار بگیرند.

    جانشین مذاکره‌کننده ارشد مکزیک، سالوادور بهار لاواله، به خبرنگاران گفت که نمی‌تواند بگوید این مذاکرات چقدر طول خواهد کشید.

    منابع آگاه به شین‌هوا خبر دادند که به صورت موازی با جلسه پشت درهای بسته، وزیر اقتصاد مکزیک با نماینده تجاری آمریکا رابرت لایتایزر و وزیر روابط خارجه کانادا، کریستیا فریلند، دیدار خواهد کرد تا بیانیه‌ای مشترک صادر کنند.

    مکزیک مسائل زیادی برای مذاکره آماده کرده است و رهبران تجارت‌های گوناگون و بخش‌های تولیدی مختلف آن به تیم مذاکره‌کننده دولت مشاوره می‌دهند.

    خوان پابلو کاستانون، سرپرست انجمن هماهنگ‌کننده تجاری می‌گوید: بخش خصوصی متحد و سازمان‌یافته است که این به ما اجازه می‌دهد هر موضویی را با تیم مذاکره‌کننده با کارآمدی بالایی در میان بگذاریم و به مکزیک هم این اجازه را می‌دهد که به عنوان یک کشور محکم و استوار گام بردارد.

    انتظار می‌رود این مذاکرات حداقل تا پایان این سال میلادی ادامه یابد هرچند همیشه این احتمال وجود دارد که در صورتی که آمریکا به چیزی که می‌خواهد نرسد این مذاکرات را ترک کند.

    رییس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ اصررار کرد که این توافق دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد؛ او ادعا می‌کرد این توافق به شکل غیر عادلانه‌ای به نفع مکزیک است و باعث صدمه دیدن صنایع و مشاغل آمریکا شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو