عصر خودرو

تمدید توافق جهانی اوپک نوامبر مشخص می شود

عصر بازار- بررسی تمدید توافق جهانی اوپک درنوامبر،اعلام جبار اللعیبی مبنی بر کاهش تولید نفت عراق بیش از میزان تعهد شده به اوپک و رسیدن تولید نفت روسیه در ماه اوت به پایین ترین میزان در یک سال گذشته مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته است.

تمدید توافق جهانی اوپک نوامبر مشخص می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: تصمیم برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت میان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان اوپک در نشست ماه نوامبر تعیین می شود.
    به گفته اللعیبی، در صورت صلاحدید اوپک برای تمدید توافق، عراق نیز به منظور تثبیت بازار نفت تابع آن خواهد بود.

    **احتمال حمایت روسیه از تمدید توافق اوپک
    «آرکادی دیوورکوویچ»، معاون نخست وزیر روسیه از احتمال حمایت این کشور از تمدید دوباره توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خبر داد.
    وی معتقد است؛ این توافق به توازن بازار نفت کمک کرده است.
    به گفته دیوورکوویچ، به احتمال قوی توافق اوپک دوباره تمدید خواهد شد، گرچه برای اعلام نتجه قطعی زود است و 6 ماه دیگر زمان باقی است اما بر اساس ارزیابی های اولیه، این توافق در بازار موثر واقع شده است و وزارت انرژی روسیه به دقت پایبندی این کشور به تعهد کاهش تولید را نظارت می کند.

    **صدور نفت عراق در ماه اوت کاهش یافت
    به گزارش رویترز، وزارت نفت عراق صادرات نفت این کشور را (بدون در نظر گرفتن اقلیم کردستان) برای ماه اوت سه میلیون و 216 هزار بشکه اعلام کرد، در حالی که این میزان در ماه ژوئیه سه میلیون و 230 هزار بشکه بوده است.
    علت کاهش، قطع محموله های میدان نفتی کرکوک شمالی اعلام شد.
    وزارت نفت عراق، میانگین صادرات روزانه نفت اقلیم کردستان در مقطع یاد شده را 300 هزار تا 350 هزار بشکه اعلام کرد، اما بر اساس تحقیقات بلومبرگ، این میزان با 31 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه ژوئیه حدود 581 هزار بشکه در روز بوده است.
    بلومبرگ هم در گزارشی اعلام کرد، «جبار اللعیبی»، وزیر نفت عراق گفته است تولید روزانه نفت این کشور در حال حاضر، چهار میلیون و 320 هزار بشکه و کمتر از چهار میلیون و 350 هزار بشکه ای است که در خلال توافق کاهش تولید متعهد به تولید آن شد.
    اللعیبی با متعهد خواندن عراق به توافق کاهش تولید گفت: بغداد آمار دقیقی از میزان محموله های اقلیم نیمه خودمختار کردستان که حدود یک دهم تولید این کشور را تشکیل می دهد، ندارند، اما طبق آمار رسیده از بلومبرگ تولید نفت این کشور در مجموع در ماه اوت با اندکی کاهش نسبت به ماه پیش از آن، چهار میلیون و 490 هزار بشکه در روز بوده است.

    **تولید نفت روسیه در ماه اوت به پایین ترین میزان در یک سال گذشته رسید
    به گزارش رویترز، آمار رسیده از وزارت انرژی روسیه نشان داد که تولید نفت این کشور در ماه اوت به 10 میلیون و 910 هزار بشکه در روز رسید که کمترین میزان در یک سال اخیر به شمار می رود.
    این در حالی است که این میزان در ماه پیش از آن 10 میلیون و 950 هزار بشکه بوده است.
    علت این کاهش، توقف موقت برداشت نفت «گازپروم نفت» از میدان های فراساحلی قطب در پی تعمیر و نگهداری ذکر شد. پیش از این، پایین ترین میزان تولید مربوط به ماه اوت 2016 میلادی با میزان 10 میلیون و 710 هزار بشکه در روز بوده است.

    برچسب ها