عصر خودرو

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند؛

۲ عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا

عصر بازار- تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو خواهد بود.

۲ عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با رشد چشمگیر 2.5  درصدی روبرو شده و انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در ماه اوت تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش طی روزهای آینده قرار است روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس، نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس، لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند و ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک سحنرانی کنند.

    به نظر می رسد سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا درباره وضعیت نرخ بهره و آغاز برنامه کاهش تراز مالی بانک مرکزی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

    تحلیلگران معتقدند که انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا از جمله شاخص فعالیت بخش خدمات و شاخص فعالیت غیر صنعتی می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا و ارزش دلار باشد.

    البته به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا نیز رویداد مهم هفته آینده خواهد بود. این نشست قرار است روز پنجشنبه برگزار شود. اگر بانک مرکزی اروپا در این نشست تصمیم بگیرد تا سیاست های پولی انبساطی را متوقف کند، این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

    در پیش بودن انتخابات سراسری آلمان در روز 24 سپتامبر نیز می تواند تاثیر زیادی بر نتایج نشست بانک مرکزی اروپا داشته باشد.

    بانک مرکزی کانادا نیز روز چهارشنبه تصمیم خود درباره نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. برخی کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد.

    انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین طی روزهای آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی به خصوص مس و طلا خواهد داشت.

    تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده به کمتر از 1300 دلار در هر اونس نخواهد رسید. به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1300 و سطح مقاومتی 1330 دلار خواهد بود.

    برچسب ها