عصر خودرو

تجارت اتحادیه اروپا با بریتانیا مشروط است

عصر بازار- رئیس بخش بودجه اتحادیه اروپا گفت: در صورتی با بریتانیا در دوره پسابرگزیت توافق تجاری خواهیم داشت که بریتانیا به مطالبات خود عمل کند.

تجارت اتحادیه اروپا با بریتانیا مشروط است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «گوانتر اوتنیگر» رئیس بخش بودجه اتحادیه اروپا افزود: مذاکره با بریتانیا در مورد توافق تجارت در دوره بعداز برگزیت وجود نخواهد داشت؛ مگر آنکه دو طرف در مورد رسیدن به پاسخ یکسری از سوالات اساسی به نتیجه و پیشرفت دست پیدا کنند. 

    یکی از این مواد شامل پرداخت غرامت بریتانیا به «بروکسل» با خروج از اتحادیه اروپا است که مبلغی معادل 90 میلیارد یورو است؛ ضمن اینکه حقوق آینده شهروندان اروپایی در بریتانیا و نیز وضعیت مرز بریتانیا با ایرلند باید قبل از کلید خوردن مذاکرات تجارت، پیش برده شود. 

    همچنین بریتانیا در سال 2013 میلادی توافق کرد تا پایان سال 2020 میلادی به بودجه اتحادیه اروپا کمک کند. پیش از این قرار بود که لندن تا سال 2023 میلادی پرداخت خود را به اتحادیه اروپا انجام دهد.

    این در حالی است که دولت بریتانیا چند روز پیش اعلام کرد: با کلید خوردن برگزیت، هیچ وجهی را به بخش بودجه اتحادیه اروپا پرداخت نخواهد کرد و قرار است بریتانیا تا مارس سال 2019 میلادی از این اتحادیه جدا شود.

    برچسب ها