عصر خودرو

افت قیمت نفت سرمایه‌گذاری «بی‌پی» را ۳۷ درصد کاهش داد

عصر بازار- در حالی که قیمت نفت از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ درصد افت داشته است شرکت نفتی بریتیش پترولیوم مجبور شد سرمایه‌گذاری نفتی خود را تا ۳۷ درصد کاهش دهد.

افت قیمت نفت سرمایه‌گذاری «بی‌پی» را ۳۷ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر بازار» به نقل از یورونیوز، با اجرای این طرح، حجم سرمایه گذاری های این شرکت بریتانیایی در سال 2015 به جای 24 تا 26 میلیارد به رقم 19 میلیارد دلار می رسد. تا سال 2017 نیز سرمایه گذاری های بی پی از رقم 17 تا 19 میلیارد دلار تجاوز نخواهد کرد. این برای سومین بار در طول سال جاری میلادی است که بی پی به این اقدام روی می آورد.

    درآمد این شرکت از 3 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال 2014 با قیمت نفت 101 دلار و 90 سنت در ازای هر بشکه به یک میلیارد و 800 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رسیده است. سقوط قیمت نفت طی یک سال گذشته بیش از 50 درصد بوده است.

    جاستین ارکوارت استیوارت، کارشناس شرکت سون آی ام گفت: «برای کمپانی های نفتی و شرکتهای بخش انرژی دنیا عوض شده و نمی توان به گذشته بازگشت. همه شرکتهای بزرگ نفتی و کمپانی های فعال در این بخش و شرکتهای خدماتی مربوطه تحت تاثیر سقوط قیمت نفت خواهند بود. همه امیدوارند کسی بگوید کاری خواهیم کرد که قیمتها بار دیگر افزایش یابد و یک معجزه اتفاق بیافتد. اما احتمال بسیار کمی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد.»

    در برنامه کاهش مخارج و سرمایه گذاری های بی پی واگذاری سهام نیز جای دارد. تا سال آینده میلادی میزان واگذاری سهام این شرکت بین 3 تا 5 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

    علاوه بر سقوط شدید قیمت نفت کمپانی بی پی با هزینه های مربوط به اجرای برنامه تغییر در ساختار خود نیز که به رقم 2.5 میلیارد یورو می رسد درگیر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها