عصر خودرو

سرمایه‌دار اسپانیایی جای بیل‌گیتس را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان گرفت

عصر بازار- بر اساس آخرین ارزیابی‌ اومانسیواورتگا سرمایه‌دار بزرگ اسپانیایی و مالک برند زارا توانسته است بیل‌‌گیتس را پشت‌سر گذاشته و به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شود.

سرمایه‌دار اسپانیایی جای بیل‌گیتس را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس  ، اومانسیو اورتگا مالک برند زارا بالاخره توانست با پشت‌سر گذاشتن بیل‌گیتس، مؤسس مایکروسافت، ثروتمندترین مرد جهان شود.

    اورتگای 81 ساله هم اکنون 85 میلیارد دلار ثروت دارد که 200 میلیون دلار بیشتر از بیل‌گیتس است.

    پیشتر نیز اورتگا توانسته بود سه بار بیل‌گیتس را پشت‌سر گذاشته و مقام اول ثروتمندترین مرد جهان را تصاحب کند اما در کمتر از 24 ساعت مجدداً به جایگاه دوم نزول کرده بود و این نخستین بار است که اورتگا توانسته است عملاً بالاتر از بیل‌گیتس و برای مدت بیش از 24 ساعت در صدر ثروتمندترین فرد جهان قرار گیرد.

    پیشتر جفبزوس مدیرعامل شرکت آمازون در آگوست سال 2017 توانست برای مدت کمی از صدر جدول ثروتمندترین افراد جهان قرار گیرد اما در حال حاضر با 82 میلیارد دلار ثروت به مقام سوم نزول کرده است.

    اگر چه زارا معروف‌ترین شرکت تحت مالکیت اورتگا محسوب می‌شود اما این سرمایه‌دار اسپانیایی مالک دیگر شرکت‌هایی نظیر ماسیموردوتیز، برشکا، اویبشو و غیره است.

    اورتگا فعالیت خود را در سال 1975 و به عنوان کارمند یک فروشگاه شروع کرد و سپس با همکاری همسر سابق خود شرکت ایندیتکس را تأسیس کرد.

    اورتگا مدرک تحصیلی ندارد و حتی دوره دبیرستان را نیز به اتمام نرسانده است.

    نکته دیگر اینکه وی تا سال 2000 میلادی به هیچ عنوان تعطیلات نداشته است.

    وی در سال 2011 از مدیریت زارا کناره‌‌گیری کرد اما حتی از زمان کناره‌گیری به صورت روزانه در این شرکت حضور می‌یابد.

    برچسب ها