عصر خودرو

گزارش هفتگی "اچ کیو" از کالاهای اساسی نشان می دهد؛

التهاب در بازار انرژی، آرامش در بازار فلزات

عصر بازار- در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی فراز و فرودهای زیادی را تجربه کردند به طوری که بازار انرژی تحت تاثیر طوفان هاروی پر از التهاب بود اما بازار فلزات شرایط خوبی را پشت سر گذاشت.

التهاب در بازار انرژی، آرامش در بازار فلزات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  بورس کالای ایران، در هفته گذشته روزهایی پر از التهاب و تنش برای بازار انرژی گذشت.قیمت نفت با افزایش بیش از حد ذخایر کاهش یافت.قیمت گاز طبیعی با نگرانی ها از بابت طوفان هاروی ثابت ماند و دو معدن زغال سنگ در کلورادو در شرف تعطیلی قرار گرفت.بر خلاف بازار انرژی،بازار فلزات در هفته ای که گذشت در بهترین شرایط بود.قیمت مس با افزایش علاقه مندی سرمایه گذاران، قیمت طلا علیرغم همه تنش ها و قیمت آلومینیوم با افزایش تقاضا از جانب چین سیر صعودی داشتند.در بازار کشاورزی نیز قیمت گندم با کاهش کاشت کشاورزان کمی بالا رفت، هرچند قیمت ذرت و سویا با سقوط میزان مبادلات کم شد.

    نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

    بازار انرژی

    نفت: ذخایر بیش از انتظار نفت،قیمت آن را در هفته ای که گذشت به 45.58 دلار به ازای هر بشکه کاهش داد.

    گاز طبیعی: نگرانی سرمایه گذاران از تاثیرات طوفان هاروی بر صنعت، موجب ثابت ماندن قیمت گاز طبیعی در هفته گذشته در 2.962 دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا شد.

    زغال سنگ: طرحی با عنوان "طرح انرژی کلورادو" احتمال اجرا شدن دارد که این طرح در نظر دارد تا دو معدن زغال سنگ در کلورادو را تعطیل و به جای آن ها طرح انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی گاز طبیعی را اجرا کند.

    بازار فلزات

    مس: با افزایش علاقه مندی سرمایه گذاران به مس، قیمت این فلز دوباره افزایش یافت و به 3.1215 دلار به ازای هر پوند رسید.

    فلزات گران بها: علیرغم فشار های ناشی از افزایش قیمت دلار، سیاست های جغرافیایی و نگرانی های سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره، قیمت طلا به 1313.18 دلار به ازای هر اونس افزایش یافت.

    دیگر فلزات: بالا رفتن بیش از حد میزان تقاضای چین برای آلومینیوم، قیمت این فلز به بیشترین مقدار خود از فوریه 2013 تا کنون رسید.

    بازار کشاورزی

    گندم: با انتشار خبر کاهش کاشت گندم توسط کشاورزان و هم چنین کم شدن میزان فشارهای ناشی از فروش، قیمت گندم کمی افزایش یافت.

    ذرت و سویا: سقوط میزان مبادلات سبب کاهش قیمت ذرت و سویا شد.

    برچسب ها