عصر خودرو

با دستور وزیرصنعت،معدن و تجارت؛

ایدرو به تولید پنل های خورشیدی ورود می کند

عصر بازار- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با دستور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، مطالعات جامع امکان سنجی فنی و اقتصادی طرح تولید پنل های خورشیدی را از سیلیکون متال انجام داد.

ایدرو به تولید پنل های خورشیدی ورود می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل  از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌برای اجرای این طرح با شرکت «اشمید» آلمان تفاهم نامه همکاری امضا شده و ایدرو براساس مدل مشارکتی مد نظر خود در حال شناسایی سرمایه گذار است تا پس از طی مراحل نهایی در ارکان سازمان، اجرای پروژه را آغاز کند.

    برپایه این گزارش، میزان تقریبی سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه هشت هزار و 608 میلیارد ریال برآورد شده است.

    اکنون در کشور هفت واحد صنعتی در زنجیره های نهایی تولید پنل خورشیدی (از ویفر و سلول خورشیدی) فعالیت دارند و سهم فعلی برق خورشیدی از سبد انرژی کشور حدود 6 هزارم درصد درصد است.

    ایران با قرار گرفتن در کمربند خورشیدی، دارا بودن مناطق کویری و نیز برخورداری از 300 روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای جهان در زمینه قابلیت های انرژی خورشیدی است.

    بر اساس این گزارش، در لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه کشور ساخت 26 هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه ریزی شده است که 16هزار مگاوات آن با تبدیل نیروگاه های گازی موجود به سیکل ترکیبی، سه هزار مگاوات آن با ساخت نیروگاه های تولید پراکنده (DG) و تولید همزمان برق و حرارت (CHP) و پنج هزار مگاوات دیگر آن با ساخت نیروگاه های تجدیدپذیربادی و فوتوولتائیک (خورشیدی) تامین خواهد شد.

    برچسب ها