عصر خودرو

سهم رنو-نیسان در بازار ایران گسترش می یابد

عصر بازار- یک کارشناس بازاریابی خودرو با بیان اینکه مدیریت قرارداد با ژاپنی‌ها در زمنیه تولید خودرو، رشد بازار را به همراه دارد، گفت: رنو-نیسان با حضور داتسون در ایران به دنبال رشد سهم خود و افزایش تنوع محصولات در این بازار است.

سهم رنو-نیسان در بازار ایران گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ،بابک صدرایی در رابطه با حضور داتسون در ایران در مشارکت با ایران‌خودرو، اظهار کرد: گروه رنو-نیسان در حال حاضر رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و در صنعت خودروسازی جهان جزء پنج بازیگر اصلی محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه رنو-نیسان در بازار ایران هدف‌گذاری و استراتژی خاص به خود را دنبال می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد رنو-نیسان در بازار ایران به دنبال آن است که هر محصول بازار خاصی را از آن خود کند و این در حالی است که تقاضای بسیاری در بازه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان در بازار ایران وجود دارد.

    این کارشناس بازاریابی خودرو یادآور می‌شود: از بازیگران بازه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان می‌توان به چینی‌ها اشاره کرد که این گروه تا دستیابی به مقبولیت عمومی افراد فاصله‌ دارند و از سوی دیگر خودروسازان داخلی با محصولات قدیمی اروپا ایفای نقش می‌کنند اما نباید فراموش کرد که مردم از محصولات خودروسازان داخلی آن‌چنان رضایت ندارند.

    صدرایی تصریح کرد: رنو-نیسان با توجه به موارد گفته شده نگاه ویژه‌ای به بازه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومانی دارد و به این نتیجه رسیده‌اند که برای افزایش سهم خود در این بازار نمی‌توانند تنها به یک برند اکتفا کنند، ازاین‌رو این شرکت با داتسون به بازار ایران ورود خواهد کرد تا محصولات متنوع‌تری را به این بازار معرفی کند.

    وی با تأکید بر اینکه رنو-نیسان با افزایش تنوع محصولات خود در بازار ایران، سهم خود را از این بازار افزایش می‌دهد، یادآور شد: محصولات آینده داتسون در ایران در کنار محصولاتی همچون تندر و ساندرو قرار می‌گیرد تا بازار محصولات رنو-نیسان در ایران گسترش یابد و قدرت انتخاب افراد در پر تقاضاترین بازه قیمتی بازار خودرو ایران افزایش پیدا می‌کند.

    این کارشناس بازاریابی خودرو در رابطه با قیمت‌گذاری داتسون از سوی ایران‌خودرو، گفت: قیمت‌گذاری‌های ایران‌خودرو تا حدودی اشتباه است، زیرا یک رقابت در درون خود ایجاد کرده که به‌واسطه تفاوت یک تا دو میلیون تومانی قیمت محصولات آن است و اگر روزی بازار باز شود، ایران‌خودرو با مشکل روبرو خواهد شد.

    وی تصریح کرد: با ورود ژاپنی‌ها به بازار ایران و همکاری با ایران‌خودرو، امید می‌رود تا استانداردهای خودرویی در بازار و ایران‌خودرو رشد کند که البته باید تأکید شود، رشد و ارتقا بازار و ایران‌خودرو به‌واسطه مدیریت صحیح قرارداد انجام می‌شود.

    برچسب ها