عصر خودرو

رشد ۶۸ درصدی معاملات اوارق تسهیلات مسکن در مرداد ماه

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن در مرداد امسال به ترتیب ۶۸ و ۳۵ درصد افزایش یافت.

رشد ۶۸ درصدی معاملات اوارق تسهیلات مسکن در مرداد ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، نگاهی به آمار معاملات صورت‌گرفته در 22 روز کاری مردادماه در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد در حالی تعداد و ارزش دادوستدها به ترتیب با 21 و 28 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است که حجم مبادلات فرابورس در مردادامسال نسبت به مرداد پارسال گذشته به نصف کاهش یافته است.

    همچنین در ماه گذشته به طور میانگین روزانه 202 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 650 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران مورد دادوستد قرار گرفته است.

    بدین ترتیب در مجموع این ماه 4 هزار و 452 میلیون ورقه بهادار به ارزش 36 هزار و 310 میلیارد ریال در 648 هزار نوبت دادوستدی میان سهام‌داران دست به دست شد. همچنین نگاهی تفکیکی به بازارهای چندگانه فرابورس حاکی از آن است که ارزش مبادلات در اکثر بازارها با رشد و حجم مبادلات با کاهش همراه شده است. در این میان بازار دوم عملکرد مثبتی از خود نشان داد و در حالی ارزش معاملات این بازار 92 درصد رشد کرده که رقم حجم مبادلات صورت‌گرفته در آن تنها 6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    از سوی دیگر در مجموع بازارهای اول و دوم در ماه گذشته 2684 میلیون سهم به ارزش 15 هزار و 658 میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت و در بازار پایه نیز یک هزار و 689 میلیون سهم دست به دست شد که ارزش این مبادلات به بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال رسید.

    اوراق بدهی نیز به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی صدرنشین بازار ابزارهای نوین مالی شد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. در مجموع این بازار نیز 79 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 17 هزار میلیارد ریال جابه‌جا شد.

    این گزارش می افزاید: در مردادماه حجم و ارزش مبادلات اوراق تسهیلات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 68 و 35 درصد افزایش یافت، به‌گونه‌ای که نزدیک به 2 میلیون ورقه تسهیلات مسکن به ارزش افزون بر یک هزار و 460 میلیارد ریال خریدوفروش شد.

    شاخص کل فرابورس ایران نیز در پایان مرداد امسال در ارتفاع 936 واحد ایستاد تا بازدهی 7 درصدی را از ابتدای سال به ثبت برساند.

    برچسب ها