عصر خودرو

«مودی» اعلام کرد؛

رشد اقتصادی گروه جی ۲۰ بیش از ۳ درصد خواهد بود

عصر بازار- موسسه اعتبارسنجی «مودی»، در تازه ترین پیش بینی خود از رشد اقتصادی کشورهای گروه جی ۲۰ در سال جاری و آینده میلادی، آن را بیش از ۳ درصد عنوان کرد.

رشد اقتصادی گروه جی ۲۰ بیش از ۳ درصد خواهد بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، موسسه اعتبارسنجی «مودی» در تازه ترین پیشی بینی خود موسوم به «چشم انداز اقتصاد کلان جهانی»،  رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو گروه جی 20 ( 20 قدرت برتر اقتصاد جهان) را برای سال جاری و آینده میلادی بیش از 3 درصد اعلام کرد؛ اما نسبت به ریسک های ژئوپولتیکی، سیاست حمایتی ایالات متحده و سیاست های پولی بانک های مرکزی هشدار داد. 

    «مودی» در گزارش خود عنوان کرد، آمار رشد اقتصادی جالب توجه کشورها در نیمه نخست سال جاری میلادی موجب شد تا پیش بینی رشد اقتصادی چین از 6.6 درصد به 6.8 درصد و این رقم برای کره جنوبی از 2.5 درصد به 2.8 درصد و برای ژاپن هم از 1.1 درصد به 1.5 درصد افزایش پیدا کند. 

    همچنین انتظار می رود رشد اقتصادی منطقه یورو بویژه آلمان، فرانسه و ایتالیا هم در باقیمانده سال جاری میلادی شتاب گیرد؛ اما «مودی» برآورد خود برای رشد اقتصادی آمریکا را برای سال 2017 و 2018 میلادی به ترتیب به 2.2 درصد و 2.3 درصد کاهش داد که این رقم پیش از این 2.4 درصد برای سال جاری میلادی و 2.5 درصد برای سال 2018 میلادی عنوان شده بود. 

    البته یکی از دلایل روند منفی رشد اقتصادی آمریکا به اعمال سیاست محرک پولی ضعیف در این کشور بر می گردد. 

    بر پایه این گزارش، ارزش پول کشورهای گروه جی 20 به غیر از آرژانتین، برزیل و کانادا در مقابل دلار در نیمه دوم سال جاری میلادی تقویت شده است.

    برچسب ها