عصر خودرو

رویترز گزارش داد:

افزایش نسبی واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران

عصر بازار- در ماه جولای واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران افزایش نسبی را تجربه کرد و عملاً از سطح پایین ماه ژوئن چند پله بالا رفت.

افزایش نسبی واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن افزایش یافت. در ماه ژوئن واردات نفت آسیایی‌ها از ایران به کمترین میزان در 14 ماه گذشته رسیده بود. افزایش 30 درصدی واردات از سوی کره جنوبی و ثابت ماندن واردات نفت چین از ایران توانست کاهش واردات نفت ژاپن و هند را جبران کنند.

    ماه گذشته میلادی 4 کشور چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در مجموع روزانه 1.52 میلیون بشکه نفت از ایران دریافت کرده‌اند. اگرچه واردات نفت این کشورها از ایران نسبت به ماه ژوئن افزایش داشته است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.1 درصد کاهش داشته است.

    ایران در تلاش است تا تولید نفت خود را به حدود 4 میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری برساند. سطح تولید کنونی نفت ایران حدود 3.8 میلیون بشکه در روز است.

    آمارهای رسمی نشان می‌دهد واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در 7 ماه نخست سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.6 درصد افزایش یافته و به 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    در اواخر سال 2016 میلادی ایران از اجرای توافق نامه کاهش عرضه نفت اوپک مستثنی شد که این مسئله پیروزی بزرگی برای تهران که به دنبال پس گرفتن سهم خود از بازار جهانی است محسوب می‌شود.

    براساس آخرین آمارهای ارائه شده واردات نفت کره جنوبی از ایران با 26.7 درصد افزایش در ماه جولای به 368.935 هزار بشکه در روز رسیده است.

    واردات نفت چین از ایران نیز افزایش نسبی را تجربه کرد و به 568.719 هزار بشکه در روز رسید.

    براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بازرگانی ژاپن، واردات نفت این کشور در ماه جولای از ایران برای سومین ماه پیاپی کاهش یافت.

    در ماه جولای همچنین چین واردات نفت خود از ایران را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با حدود 21 درصد کاهش از 523 هزار بشکه به 414 هزار بشکه در روز کاهش داد.

    آمارهای رسمی همچنین نشان می‌دهد واردات نفت ژاپن اگرچه طی 3 ماه گذشته روندی کاهش را طی کرده است اما نسبت به ماه جولای سال گذشته 34.7 درصد افزایش داشته است.

    علیرغم کاهش واردات نفت ایران توسط هند طی ماه‌های گذشته اما هند در 7 ماه نخست سال جاری 41.5 درصد نفت بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ایران وارد کرده است. واردات نفت کره جنوبی نیز در این مدت 54.2 درصد از ایران افزایش یافت و به 414 هزار بشکه در روز رسید.

    برچسب ها