عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

"تامین مالی پتروشیمی ها" و "پوشش ریسک معاملات" ماحصل انتشار اوراق سلف

عصر بازار: درحالی اوراق سلف پی وی سی پتروشیمی آبادان هفته آینده در بورس کالای ایران عرضه می شود که بسیاری از کارشناسان بازار نسبت به معاملات اوراق سلف پتروشیمی ها ابراز خوشحالی می کنند و معتقدند؛ علاوه بر تامین مالی و سرمایه در گردش شرکت های پتروشیمی، ریسک معاملات این گروه از محصولات نیز پوشش داده می شود.

"تامین مالی پتروشیمی ها" و "پوشش ریسک معاملات" ماحصل انتشار اوراق سلف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، رضا افتخاری، کارشناس بازار پتروشیمی در این باره گفت: عرضه اوراق سلف پتروشیمی ها با توجه به مدت زمان مناسب سررسید این اوراق به نفع مجتمع های پتروشیمی است و می تواند در تامین مالی به آنها یاری برساند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه معاملات سلف در بازار پتروشیمی باید بیش از این مورد توجه فعالان بازار قرار گیرد، افزود: ریسک سرمایه گذاری در بازار پتروشیمی با عرضه اوراق سلف محصولات به شدت کاهش می یابد و به نظر می رسد که این اقدام بتواند فرهنگ فروش نقدی را در این بازار تعدیل کند.

    این کارشناس بازار پتروشیمی تاکید کرد: البته برای تغییر روش های معاملات محصولات پتروشیمی نیازمند زمان هستیم تا این طرح به مرور زمان راه اندازی شده و مورد استقبال معامله گران قرار گیرد و به نظر می رسد برای معاملات اوراق سلف پتروشیمی ها نباید عجله کرد.

    وی با اشاره به اینکه معاملات سلف پتروشیمی ها برای عرضه کننده، تولیدکننده و فعالان این بازار منفعت های بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: معاملات ثانویه در این بازار نیز یکی دیگر از مزیت هایی است که ریسک ها را پوشش می دهد و امنیت معاملات را برای سرمایه گذاران افزایش می دهد.

    به گفته افتخاری، اوراق بهادار کردن معاملات محصولات پتروشیمی به مرور زمان می تواند سفته بازی در بازار پتروشیمی را کاهش دهد و به عمق بازار محصولات پتروشیمی بیفزاید. از سوی دیگر شفافیت معاملات در این بازار نیز به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها