عصر خودرو

در مجمع سالانه اتاق ایران و ایتالیا عنوان شد

برنامه ریزی برای حرکت در مسیر افق‌های تازه

عصر بازار: مجمع عمومی عادی سالانه اتاق ایران و ایتالیا در فضای متفاوت کاخ سعدآباد همزمان با نشست سالانه این انجمن برگزار شد. مجمع سالانه بررسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به اسفندماه ۹۳ با حضور هیات رئیسه اتاق ایران و ایتالیا به ریاست احمد پورفلاح، رئیس اتاق ایران و ایتالیا آغاز شد. این در حالی است که نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، جلال‌پور رئیس اتاق ایران، کونچاتوری سفیر ایتالیا در ایران، دبیر کل اتاق ایتالیا و ایران (مستقردر رم) و هیات رئیسه دیگر اتاق‌های مشترک، هیات رئیسه اتاق تهران و ایران وجمعی از اعضای هیات نمایندگان و بنگاهداران بزرگ میهمانان ویژه مجمع امسال اتاق ایران و ایتالیا بودند.

برنامه ریزی برای حرکت در مسیر افق‌های تازه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، گزارش عملکرد اتاق ایران و ایتالیا از سوی هما سادات گوشه، عضو هیات مدیره قرائت شد.
    پس از سخنرانی مهم احمد پورفلاح رئیس اتاق، آقای دکتر نهاوندیان ریاست نهاد ریاست جمهوری، آقای کونچاتوری سفیر ایتالیا در تهران و آقای جلال‌پور رئیس اتاق ایران، مجمع وارد دستورات اختصاصی شد. در این گزارش با تاکید بر افزایش اعضای اتاق ایران و ایتالیا اعلام شد که در سال گذشته 238 عضو جدید به اتاق ایران و ایتالیا اضافه شد تا تعداد اعضای اتاق به 3913 نفر برسد.
    همچنین به دلیل همکاری سفارت ایتالیا و کنسولگری و روابط مناسب بین اتاق ایران و ایتالیا به استثنای موارد معدودی برای تمامی اعضا ویزا اخذ شده که در سال گذشته 443 مورد ویزا گرفته شده است.
    این درحالی است که اتاق ایران و ایتالیا توافق‌های مفیدی را با گروه‌های مختلف صورت داده است و برای افزایش زمینه‌های سرمایه‌گذاری، دیدار با هیات‌های تجاری و بازدید از نمایشگاه اکسپو میلان را ترتیب داده است.
    پورفلاح، رئیس اتاق ایران و ایتالیا در ادامه این مجمع گفت: آنچه به‌طور مستمر در جریان است مناسبات با اتاق ایتالیا و ایران در رم است که بسیار راهگشا بوده است. همچنین در فعالیت‌های جانبی، چهار کمیسیون به‌صورت فعال داشتیم که با ادغام دو کمیسیون پولی و بانکی و تجارت و حمل‌و‌نقل در حال حاضر سه کمیسیون فعال داریم.
    پورفلاح با بیان اینکه اتاق‌های مشترک در شرایطی که نیاز به تعامل با دنیا داریم، می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم که در رفت و آمدهای هیات‌های تجاری حتما اتاق‌های مشترک را لحاظ کنند تا از دیدگاه‌های آنان استفاده شود. همچنین از اتاق ایران تقاضا داریم که حرکت‌های موازی با اتاق‌های مشترک انجام ندهد و ما را در فعالیت‌های مرتبط دعوت کنند. همچنین از اعضا می‌خواهیم که با حضور فعال‌تر در کمیسیون‌ها، ارائه مطلب به سایت اختصاصی اتاق ایران و ایتالیا و فصلنامه اتاق (دنیای بهتر) حضور پررنگ‌تری را در رویدادهای اتاق داشته باشند.
    در دنباله مجمع ترازنامه اتاق ایران و ایتالیا که نشان دهنده افزایش دارایی‌ها، سپرده‌ها و موجودی‌های اتاق بود، به جلسه ارائه شد.
    در ادامه مجمع، بودجه پیشنهادی سال 94 اتاق ایران و ایتالیا به اطلاع حاضران رسید. خزانه‌دار اتاق با بیان اینکه رقم پیشنهادی با افزایش 20 درصدی در مقایسه با 93 پیش‌بینی شده است، گفت: منابع اتاق 558 میلیون تومان و مصارف 341 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در همین حال پورفلاح در ادامه مجمع خاطرنشان کرد: امیدواریم با برخورداری از رشد و کارآیی لازم به پیش‌بینی‌ها و اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.
    وی افزود: می‌خواهیم اتاق ایران و ایتالیا در شأن اعضا و فعالیت‌های این اتاق باشد و از برنامه‌های اصلی اتاق ایران و ایتالیا در سال 94 تلاش برای بزرگ‌کردن مکان اتاق ایران و ایتالیا است.
    علیرغم اینکه اتاق ایران و ایتالیا از معدود اتاق‌های مشترک می‌باشد که دارای دفتر با مالکیت اتاق است. در پایان پورفلاح، رئیس اتاق ایران و ایتالیا عنوان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای موجود در اتاق‌ها و سطح کیفی اعضا با توجه به ماهیت کاری آنان قصد داریم تا با دعوت از هیات رئیسه‌های سایر اتاق‌ها مبادرت به تشکیل کنفدراسیون اتاق‌ها و شوراهای مشترک کنیم که بتواند در خور وزن خود در پارامترهای اقتصادی کلان و مسوولیت‌های اجتماعی اثرگذار باشد.

    برچسب ها