عصر خودرو

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

پیش‌بینی صادرات ۶۰ میلیارد دلاری برای امسال

عصر بازار- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره‌برداری فولاد چابهار و کردستان تا پایان سال خبر داد و گفت: امسال سقف صادرات کشور ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی صادرات ۶۰ میلیارد دلاری برای امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهروز ریاحی در آئین بهره‌برداری از 16 طرح صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه سقف صادرات طی سال گذشته 54.2 میلیارد دلار و واردات 54.1 میلیارد دلار بود، تصریح کرد: طی سال گذشته در ایران سقف صادرات از واردات بیشتر بود و تراز تجاری مثبتی حاصل شد.

    ریاحی افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و شرکت‌های تولیدی است، لذا درهمین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار وارد عمل شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده که یکی از مؤلفه‌های اصلی در آن فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور است.

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته حمایت از صنعت کشور خاطرنشان کرد: سرانه اشتغال در تولید باید همواره 239 میلیون تومان باشد.

    وی با اشاره به اینکه 1600 طرح بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دولت تدبیر و امید را راه‌اندازی شد، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته 35 طرح ملی نیز افتتاح شد که از این تعداد یک طرح ملی تحت عنوان فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

    بهره‌برداری از فولاد چابهار و کردستان تا پایان سال

    ریاحی با اشاره به خروجی و محصولات مطلوب کارخانه فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی فولاد چابهار و کردستان نیز در دست اقدام است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سال گذشته مقرر شده بود برای اجرای طرح‌های این وزارت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها و صنایع کوچک جذب شود که بیش از این مبلغ معادل 24 هزار میلیارد تومان جذب شد.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تسهیلات جذب شده از بانک‌ها و صنایع کوچک تنها به واحدهای صنعتی تعلق می‌گرفت، تصریح کرد: امسال علاوه بر واحدهای صنعتی، اصناف و صنایع معدنی نیز از تسهیلات برخوردار خواهند شد.

    رئیس کمیته حمایت از صنعت کشور افزود: بانک‌های عامل موظف هستند تسهیلات به واحدهای معرفی شده از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع هر استان، اعطا کنند.

    وی افزود: 550 میلیارد ریال تسهیلات در قابل طرح رونق تولید به طرح‌ها و واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری اعطا خواهد شد که از این میزان 200 میلیارد ریال از محل بازسازی صنایع و مابقی از طیق پرداخت مستقیم خواهد بود.

    ریاحی خاطرنشان کرد: طرح رونق تولید به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی با پرداخت تسهیلات لازم به صنایع دارای مشکل نقدینگی اجرایی شده است.

    برچسب ها