عصر خودرو

مدیرعامل هتل پارسیان کوثر اصفهان :

گردشگر خارجی، عامل رونق در زمان رکود

عصر بازار- محمدعلی ابوطالبی، مدیرعامل هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان، صبح امروز در نشست یک دیدار یک عرضه در فرابورس به معرفی نخستین هتل درج شده در بازار سرمایه پرداخت.

گردشگر خارجی، عامل رونق در زمان رکود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، این عضو هیأت مدیره هتل پارسیان درباره تاریخچه این هتل گفت: در سال 1347 کلنگ زنی این هتل در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع مشرف به زاینده رود و سی و سه پل آغاز شد و در نهایت هتل پارسیان کوثر اصفهان در سال 1350 با نام هتل شرایتون که سپس به کوروش تغییر نام داد به بهره برداری رسید.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هتل کوروش بعد از پیروزی انقلاب به هتل پارسیان کوثر اصفهان تغییر نام داد، درباره روند توسعه ای هتل در نیم قرن گذشته گفت: طی سه فاز توسعه ای ظرفیت اقامتی هتل از 130 اتاق 225 باب اتاق افزایش یافته است.

    مدیرعامل هتل پارسیان کوثر اصفهان با تاکید بر اینکه این هتل بالاترین ظرفیت اقامتی را در اصفهان به خود اختصاص داده است در خصوص نقاط قوت این مجموعه گفت: در درجه اول موقعیت مکانی هتل یک مزیت جدی برای این مجموعه محسوب می شود این در حالی است که فقط 2 هتل 5 ستاره در اصفهان وجود دارد.

    این مقام مسئول به شفافیت مالی این هتل طی 12 سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارزیابی عملکرد هتل در سال 95 نشان داد 35 درصد رشد فروش و 40 درصد افزایش سودآوری در مجموعه رخ داده است.

    مدیرعامل هتل با اشاره به سیاست گذاری مجموعه در سال اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید هم خاطرنشان کرد: در تلاشیم به رشد 20 درصدی فروش و 35 درصدی سودآوری در سال جاری دست پیدا کنیم.

    وی درباره اینکه چه زمانی و چند درصد سهام در روز عرضه اولیه واگذار شود، گفت: بر اساس توافقات اولیه قرار است 10 درصد سهام عرضه شود که امکان ادامه عرضه در آینده نیز وجود دارد.

    وی سال مالی هتل را 29 اسفند و سرمایه آن را 11 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حاشیه سود مجموعه در سال گذشته 38 درصد برآورد شده است.

    مدیرعامل هتل پارسیان کوثر اصفهان با اشاره به اهمیت روند جهانی صنعت گردشگری و هتلداری گفت: رشد صنعت گردشگری در دنیا سالانه 4 درصد است به طوریکه پیش بینی می شود سال 2020 بزرگترین کارفرمای اقتصادی جهان، صنعت گردشگری می شود.

    وی با بیان اینکه هم اکنون در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای همسایه این صنعت بیش از صنعت خودروسازی و انرژی (نفت و گاز) سودآور است و این کشورها به طور جدی در رونق این صنعت می کوشند، اظهار داشت: امیدواریم در دولت دوازدهم رونق این صنعت بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و از آنجایی که اصفهان بزرگترین شهرتوریستی ایران است بازار خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

    عضو هیأت مدیره هتل پارسیان کوثر اصفهان درباره روش های جدید مارکت این هتل به خبرنگار "سنا" گفت: در سال جاری با دریافت نماد الکترونیک امکان رزرواسیون آنلاین فراهم شده و بدین ترتیب شرایطی بیش از مارکت آژانسهای داخلی و خارجی برای هتل فراهم شده است. البته با وجود محدودیت ها اقداماتی در جهت معرفی هتل به بازارهای بین المللی و سایت هایی که در خصوص رزرو هتل در سطح بین المللی فعال هستند انجام گرفته است.

    ابوطالبی با بیان اینکه به عنوان نخستین هتل به دنبال دریافت استاندارد ملی هستند، اظهار داشت: به عنوان یک حرکت توسعه ای دریافت استاندارد ملی هدف گذاری شده است اما از آنجایی که تا کنون در کشور هیچ هتلی به این عرصه ورود نکرده، کار سختی در پیش است اما تلاش می شود تا پایان سال جاری این استاندارد دریافت شود.

    به گفته مدیر عامل هتل پارسیان کوثر اصفهان، دریافت استاندارد ملی فرصت ورود به عرصه های بین المللی و دریافت استانداردهای فراملی را فراهم می کند.

    ابوطالبی در بخش پایانی سخنان خود درباره اهمیت هدف گذاری هتل برای جذب توریست خارجی گفت: از نظر درآمدی ورود گردشگر خارجی و داخلی برای هتل ها تفاوتی وجود ندارد چون بر اساس قوانین موجود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واحد دریافت هزینه های خدمات ارائه شده در هتل ها چه برای مسافر ایرانی چه خارجی ریال است اما بزرگترین مزیت گردشگر خارجی در زمان های رکود خود را نشان می دهد و بدین ترتیب می تواند به خوبی شکاف های حاصل از رکود داخلی را پر کند و به کمک صنعت گردشگری و هتل داری بیاید.

    برچسب ها