عصر خودرو

در پی سقوط قیمت نفت

بازارهای سهام آسیایی عقب‌نشینی کردند

عصر بازار: بازارهای سهام آسیایی روز جاری در پی سقوط نفت به کمترین قیمت دو ماه گذشته، افت کردند با این همه این کاهش در آستانه اعلام نتایج نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا محدود بود.

بازارهای سهام آسیایی عقب‌نشینی کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی از بازارهای سهام آسیا - اقیانوسیه بجز ژاپن 0.9 درصد افت کرد.

    شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.6 درصد و کسپی کره جنوبی 0.4 درصد و شانگهای کامپوزیت 0.7 درصد کاهش یافت. شاخص نیک‌کی 225 ژاپن با سودبری سرمایه گذاران برای خرید ارزان، 0.6 درصد افزایش یافت و به 18892.48 واحد رسید. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 با 0.1 درصد کاهش، به 5340.10 واحد رسید. شاخصهای سهام در تایوان و آسیای جنوب شرقی هم افت داشتند.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخهای بهره را همچنان بدون تغییر و نزدیک به صفر نگه دارد و ممکن است برای متقاعد کردن سرمایه گذاران بدبین درباره تحکیم سیاست پولی خود تا پایان امسال و در شرایطی که اقتصاد آمریکا و جهان با موانعی روبروست، به سختی تلاش کند.

    در وال استریت، شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.2 درصد و استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.3 درصد عقب نشینی کردند و به ترتیب در 17581.43 واحد و 2054.89 واحد ایستادند. شاخص نزدک کامپوزیت با 0.1 درصد کاهش، به 5030.15 واحد رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، انتشار گزارش درآمد اپل در روز سه‌شنبه دورنمای مثبتی را برای آیفون جدیدی ترسیم کرد با این همه کندی فروش سه ماهه در چین استحکام سودآوری افسانه ای اپل را می‌تواند مورد تردید قرار دهد. سهام اپل پس از انتشار گزارش مالی این شرکت که فروش و سود بهتر از حد مطلوب را نشان داد، صعود کرد اما در ادامه معاملات تحت تاثیر نگرانی‌های بازار، از صعود ایستاد.

    در بازارهای ارزی، دلار با انتظار سرمایه‌گذاران برای بیانیه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا تغییرات اندکی در برابر ین و یورو داشت. دلار از 120.43 ین در روز سه شنبه، به 120.38 ین کاهش یافت. یورو از 1.1039 به 1.1035 دلار کاهش یافت.

    در بازارهای کالا، نفت خام آمریکا پس از کاهش 1.7 درصدی در شب گذشته، به 43.24 دلار در هر بشکه افزایش یافت. نفت برنت پس از کاهش 1.5 درصدی در شب گذشته، تغییر چندانی نداشت و 46.81 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها