عصر خودرو

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر بازار: طلا در بازار جهانی در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا افزایش اندکی را تجربه کرد؛ با این همه سرمایه گذاران در انتظار برای روشن ماندن زمان تحکیم سیاست پولی این بانک، همچنان محتاط مانده اند.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1167 دلار بود. این فلز تا پایان معاملات روز سه شنبه موفق شد روند نزولی چهار روز گذشته را متوقف کرده و 0.3 درصد صعود کند.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.4 درصد افزایش، به 1171 دلار رسید. طلا در این بازار معاملات روز سه شنبه را با روند نزولی آغاز کرده بود اما پس از انتشار آماری که کاهش سرمایه گذاری شرکتهای آمریکایی در سپتامبر و کاهش اعتماد مصرفی این کشور در اکتبر را نشان داد، پشتیبانی شد.

    بسیاری از معامله گران در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا ترجیح داده اند در حاشیه بازار قرار بگیرند.

    انتظار نمی‌رود بانک مرکزی آمریکا در این نشست افزایش نرخهای بهره را تصویب کند اما بازار به بیانیه این بانک درباره اقتصاد آمریکا و جهانی چشم دوخته تا احتمال افزایش نرخها در نشست دسامبر بانک مرکزی را ارزیابی کند.

    طلا در هفته‌های اخیر با افزایش احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره در آمریکا تا سال آینده، مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

    بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد جهانی بویژه اقتصاد چین از تصویب افزایش نرخها خودداری کرد. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است این بانک نرخهای بهره را امسال افزایش خواهد داد با اینهمه بعضی از سیاستگذاران این بانک اظهارات متفاوتی داشته اند.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون به دلیل ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره تحت فشار قرار داشته است. نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    در همین حال گزارشی که از سوی موسسه GFSM منتشر شد، نشان داد تقاضا برای سکه و شمش طلا و افزایش خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی، تقاضای فیزیکی برای این فلز زرد را در سه ماهه سوم امسال هفت درصد افزایش داد با اینهمه بازار همچنان با 51 تن مازاد روبروست.

    تحلیلگران این موسسه با وجود افزایش تقاضا برای طلا، به دلیل ابهام درباره دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا محتاط مانده و پیش بینی کردند قیمت هر اونس طلا در سه ماهه چهارم سال 2015 به 1100 دلار خواهد رسید. این رقم 75 دلار کمتر از پیش بینی قبلی این موسسه است که متوسط قیمت طلا در سال 2015 را 1159 دلار برآورد کرده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 15.86 دلار بود. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد افزایش، 986 دلار و هر اونس پالادیم با 0.07 درصد افزایش، 675 دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها