عصر خودرو

یونهاپ خبر داد:

همکاری در بورس، نقطه عطف تعاملات اقتصادی ایران و کره جنوبی

عصر بازار: خبرگزاری رسمی کره جنوبی، امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین بورس این کشور و ایران را نقطه عطف و سرفصل جدید تعاملات دو کشور در عرصه مناسباتهای اقتصادی نام برد.

همکاری در بورس، نقطه عطف تعاملات اقتصادی ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، یونهاپ در گزارشی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین بورس ایران و کره جنوبی، تحقق آن را از نتایج مثبت توافق هسته ای ایران و شش قدرت برتر دنیا دانست.

    این گزارش همچنین از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان تلاشی جدی یاد کرد که باعث باز شدن بازاری بالقوه به نام ایران در منطقه خاورمیانه شده است.
    این رسانه کره ای می افزاید: بر اساس توافقی که ایران و کره جنوبی انجام داده اند، بورس های دو کشور در فضای پساتحریم ضمن پایه ریزی همکاری اقتصادی، به تبادل و اشتراک گذاری تجربیات و اطلاعات با یکدیگر اقدام خواهند کرد.
    یونهاپ به نقل از اپراتور بورس اوراق بهادار کره جنوبی می نویسد: بدون شک امضای تفاهم نامه اخیر با جمهوری اسلامی ایران مسیر ورود کره جنوبی به بازار مالی این کشور را هموارتر خواهد کرد.
    رسانه دولتی کره همچنین اعلام کرد که سئول پس از توافق هسته ای ایران و 1 +5، ایران را به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری خویش مدنظر قرار داده است.
    سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بورس کره جنوبی یک هفته پس از اجرایی شدن برجام، تفاهم نامه همکاری جهت گسترش فعالیت های مشترک از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی را امضا کردند.
    این تفاهم نامه دربرگیرنده طرح های ابتکاری بسیاری بین بورس دو کشور به منظور افزایش فعالیت های دو جانبه و به اشتراک گذاشتن تجربیات، اطلاعات و همکاری در ایجاد زیرساخت های مرتبط می باشد.
    با امضای این یادداشت تفاهم، مسیر ورود کره جنوبی به بازار مالی ایران که از زمان انعقاد توافق هسته ای در ماه جولای، به عنوان با پتانسیل ترین مقصد سرمایه گذاری مطرح شده است، هموارتر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها