عصر خودرو

معاون اتحادیه آهن و فولاد چین هشدار داد

ذوب فولادسازی چین در پی کاهش بی‌سابقه تقاضا

عصر بازار: با پایین آمدن قیمت سنگ‌آهن و ادامه یافتن وضعیت عرضه مازاد، به نظر می‌رسد صنعت فولاد چین با بحران بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند.

ذوب فولادسازی چین در پی کاهش بی‌سابقه تقاضا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اگر کسی شکی نسبت به بزرگی بحران موجود در بزرگ‌ترین صنعت فولاد دنیا دارد،‌ باید همین حالا به صحبتهای ژو جی‌مین توجه کند.

    بر اساس این گزارش، معاون اتحادیه فولاد و آهن چین روز چهارشنبه اعلام کرد: «میزان تقاضا به همراه قیمت در حال فروپاشی است، بانک‌ها وام‌دهی را سخت‌تر کرده‌اند و ضرر در حال انباشته شدن است.‌»

    ژو در گزارش خلاصه سه‌ماهه گروه اصلی تولیدکننده در پکن اعلام کرد:‌ «کاهش میزان تولید آهسته‌تر از افت تقاضا بوده است،‌ بنابراین همچنان با عرضه مازاد مواجه هستیم. با وجود اینکه چین اخیرا نرخ بهره را چندین بار کاهش داده است، کارخانه‌های فولاد اعلام کرده‌اند که هزینه‌های آنها در حال افزایش است.»

    کارخانه‌های چینی که نیمی از محصولات فولاد دنیا را تولید می‌کنند، در حال جدال با عرضه مازاد و قیمتهای پایین هستند در حالی که میزان مصرف داخلی برای اولین بار در میان رکود ساخت مسکن با کاهش روبرو شده است.

    ژو اعلام کرد :‌«میزان تقاضای فولاد چین با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال کاهش است؛ در حالی که رشد اقتصادی این کشور نیز کند شده است. ‌با کاهش سریع تقاضا،‌ کارخانه‌های فولاد برای رقابت بیشتر، قیمت‌ها را پایین آورده‌اند.» 

    بر اساس بیانیه اتحادیه آهن و فولاد چین، کارخانه‌های بزرگ و متوسط با ضرر 28.1 میلیارد یوانی (4.4 میلیارد دلاری) در 9ماهه اول سال جاری مواجه شدند. تقاضای فولاد در چین در ماه سپتامبر 8.7 درصد کاهش داشته است.

    نشانه‌های مشکلات شرکت‌ها در حال پدیدار شدن است. شرکت تولیدکننده فولاد آنگانگ در این ماه هشدار داد که به دلیل قیمت‌های پایین محصول و زیان‌های معاملات خارجی انتظار ضرردهی در سه ماهه سوم سالی جاری را دارد. ارزش سهام این شرکت در بورس هنگ‌کنگ در سال جاری با کاهش بیش از 50 درصدی مواجه شد. هفته گذشته، شرکت سینواستیل،‌ معامله‌گر دولتی فولاد، در بازپرداخت بهره اوراق قرضه با سررسید در سال 2017 با مشکل مواجه شد.

    میزان محصول فولاد خام در داخل چین در 9 ماهه اول سال جاری با افت 2.1 درصدی به 608.9 میلیون تن رسید؛ در حالی که میزان صادرات با رشد 27 درصدی به 83.1 میلیون تن افزایش یافت. در پی سقوط قیمت سنگ‌آهن داخلی به پایین‌ترین مقدار سه ماهه خود، قیمت میلگرد فولادی در بازار شانگهای نیز روز چهارشنبه با افت چشمگیری مواجه شد.

    سیتی‌گروپ در ماه سپتامبر اعلام کرد: کارخانه‌های فولاد چین با بدترین شرایط ممکن دست و پنجه نرم می‌کنند و اکثریت قریب به اتفاق آنها با ضرر مواجه شده‌اند.
    گروه مک‌کوآری در این ماه اعلام کرد که در میان ضررهای بی‌سابقه، چشم انداز صنعت فولاد روز به روز تیره‌تر می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها