عصر خودرو

در معاملات دیروز رقم خورد؛

تکروی سررسید اردیبهشت در بازار آتی سکه

عصر بازار: قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالا دیروز (سه شنبه) تحت تاثیر کاهش بهای نرخ ارز با نوسان قیمت رو به رو شد.

تکروی سررسید اردیبهشت در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته سه سررسید آبان، دی و اسفند با روند نزولی قیمت مواجه شدند اما سر رسید اردیبهشت سال آتی با افزایش نرخ به معاملات خود پایان داد.

    به این ترتیب در این معاملات سکه سررسید آبان ماه با افت 0/12 درصدی و با نرخ 944 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 947 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/04 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 949 هزار تومان معامله شد و رشد 0/03 درصدی را در این روز تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 959 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افزایش 0/05 درصدی را نسبت به روز دو شنبه اخیر تجربه کرد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به سه هزار و 482 قرارداد و به ارزش بیش از 333 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی بازار سکه نقدی نیز روز سه شنبه با نوسان قیمت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 945 هزار تومان رسید و افزایش 2 هزار تومانی را در این روز تجربه کرد. نیم‌سکه نیز با قیمت 470 هزار تومان یک هزار تومان کاهش داشت. همچنین ربع سکه با قیمت 247 و سکه یک گرمی با نرخ 169 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    از سویی به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر نرخ بهره آمریکا پس از اعلام نتایج نشست افزایش پیدا کند می تواند موجب تقویت ارزش دلار شود که این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا در بازارهای جهانی و سکه در بازار داخلی خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها