عصر خودرو

غول پتروشیمی دنیا به ایران پیشنهاد احداث یک مگاپروژه غیرپتروشیمی را داد

عصر بازار: درحالیکه نزدیک به دو ماه زمان تا اجرایی شدن لغو کامل تحریم ها زمان مانده است، غول بزرگ پتروشیمی دنیا پیشنهاد سرمایه گذاری احداث یک مگا پروژه غیرپتروشیمی را به ایران ارایه داد.

غول پتروشیمی دنیا به ایران پیشنهاد احداث یک مگاپروژه غیرپتروشیمی را داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پترومی، اینطور که خبرگزاری موج نوشته است، مسوولان شرکت شیمیایی BASF آلمان بعد از انجام مذاکرات با مسوولان پتروشیمی ایران راهی عسلویه شدند.

    دو ماه پیش نیز این غول پتروشیمی دنیا سران خود را همراه با وزیر انرژی آلمان راهی ایران کرده بود که ظاهرا بعد از آن سفر به نتیجه رسیده اند که سرمایه گذاری در ایران برایشان مفید است.

    بر همین اساس در اوایل این هفته مسوولان ارشد BASF دوباره به ایران آمدند تا پیشنهاداتی را برای مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشته باشند.

    اینطور که شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد، در مذاکرات انجام شده سران بزرگترین شرکت پتروشیمی جهان پیشنهاد سرمایه گذاری بر روی احداث یک مگاپروژه را به ایرانی ها ارایه دادند. آنها در پیشنهاد خود عسلویه و چابهار را برای احداث این مگاپروژه نام بردند که از قرار معلوم گزینه عسلویه مورد قبول مسوولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی واقع شده است. چراکه دیروز (سه شنبه) مسوولان BASF به عسلویه سفر کردند تا از نزدیک منطقه را برای احداث مگاپروژه پیشنهادی خود مورد بررسی قرار دهند.

    بنابه این گزارش، طرح پیشنهادی غول بزرگ پتروشیمی در واقع یک طرح غیر پتروشیمی و بسیار استراتژیک برای کشور است.

    اصرار BASF برای سرمایه گذاری در طرح های صنعت نفت ایران درحالی است که چندی پیش آمریکا طی نامه ای به کشورهای غربی از آن ها خواسته بود تا لغو کامل تحریم ها از همکاری با ایران صرفنظر کنند.

    بعد از شروع تحریم های گسترده علیه ایران، شرکت BASF در واحدهای تولید بوتازین و ریفرمیت و برش‌های C4 پتروشیمی‌های بندرامام و جم نیز حضور داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها