عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه امین با تشریح شرایط پساتحریم مطرح کرد:

شوک مثبت به بورس با افزایش آزادانه نرخ محصولات

عصر بازار: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در خصوص شرایط پساتحریم خاطرنشان کرد: با حصول توافق نهایی بین ایران و گروه ۱+۵ در کنار اصلاح منطقی سود بانکی و امکان افزایش نرخ محصولات به شکل آزادانه تر، می تواند شوک های مثبتی برای بازار سرمایه باشد تا جان تازه ای به این بازار بدهد.

شوک مثبت به بورس با افزایش آزادانه نرخ محصولات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرمالی، علی سنگینیان، مدیرعامل تامین سرمایه امین با بیان مطلب بالا گفت: در این بین نباید فراموش کرد که مشکلات ساختاری اقتصاد کشور، تنها با گشایش تحریم ها هموار نمی شود. برای این منظور اصلاح سیاست های نادرست اقتصادی و تغییر مدل های کسب و کار به همراه ایجاد بسترهای حقوقی و قانونی لازم در مورد سرمایه گذاری خارجی ضرورت دارند. وی افزود:برداشته شدن تحریم می تواند شرایط را برای بین المللی شدن بازار سرمایه تسهیل کند

    عضو هیات مدیره بانک گردشگری معتقد است که شناسایی و برطرف کردن چالش های پیش رو به منظور تبدیل فرصت های ناشی از گشایش تحریم ها، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    وی ادامه داد: هرچند با وجود آمار غیر رسمی مبنی بر کوچک شدن 20 درصدی اقتصاد ایران در چهار سال اخیر، تخمین دقیقی از میزان تاثیرپذیری اقتصاد از تحریم ها وجود ندارد و به طور قطع نمی توان مشخص کرد که چند درصد از وضعیت فعلی بنگاه ها به دلیل وجود تحریم ها بوده و چه بخشی از آن به دلیل مسایل و مشکلات ساختاری است که گریبان اقتصاد ایران را گرفته است.

    سنگینیان با اشاره به اینکه دولتی و نفتی بودن اقتصاد چالش بزرگی در مقابل رشد و توسعه در همه بخش ها به شمار می رود، خاطرنشان کرد: با این وجود، رفع تحریم ها اثر مثبتی بر سودآوری بسیاری از بنگاه های ایرانی خواهد داشت.

    مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به اینکه در مجموع سرعت واکنش بازارهای مالی نسبت به اخبار مثبت اقتصادی بیش از سایر بازارها است، اظهار داشت: از این رو انتظار می رود پس از توافق هسته ای، بازار سرمایه در میان مدت شرایط خوبی را تجربه کند.

    وی ادامه داد: بدون شک شرکت هایی که در طول دوران تحریم ها، بیشترین آسیب را دیده و نتوانسته اند از حداکثر توان و ظرفیت خود به دلیل تحریم استفاده کنند، در دوران پساتحریم، مترصد بیشترین رشد در میان مدت خواهند بود.

    سنگینیان در پاسخ به این سوال عصر مالی که چه صنایعی در این گروه قرار میگیرند، گفت: صنایع بانک و بیمه، حمل و نقل، دارو، خودرو، پتروشیمی و مواد غذایی از جمله صنایعی هستند که با رفع تحریم ها، می توانند به رونق برگردند. البته قطعا تاثیر گشایش تحریم ها در سایر صنایع هم به مرور مشهود خواهد بود و می توان انتظار داشت اکثر نماگرهای بازار سرمایه طی سال های آتی روند رو به رشدی را تجربه کنند.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در خصوص شرایط پساتحریم خاطرنشان کرد: با حصول توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 در کنار اصلاح منطقی سود بانکی و امکان افزایش نرخ محصولات به شکل آزادانه تر، می تواند شوک های مثبتی برای بازار سرمایه باشد تا جان تازه ای به این بازار بدهد.

    وی تصریح کرد: اگر دولت همزمان با بهبود شرایط بین المللی اندکی از مداخله خود در بازارها بکاهد می توان به حاکم شدن شرایط بهتر در بازار سرمایه امیدوار بود. البته در این بین، علاوه بر شوک های مثبت ساختاری، عوامل بیرونی دیگری مانند نوسانات قیمت نفت، بهبود وضعیت اقتصادی در اروپا و چین و توقف نابسامانی در کشورهای منطقه همچون عراق، سوریه و یمن نیز بر روند فعالیت ها اثرگذار است.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو