عصر خودرو

افزایش قیمت مس با شیب ملایم

رابطه مستقیم نرخ ارز با بهای فلز سرخ

عصر بازار: رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی مطرح کرد: قیمت مس در حال حاضر در کف قیمت خود قرار دارد اما در میا‌ن‌مدت این فلز روند رو به رشد قیمت به خود می‌گیرد.

رابطه مستقیم نرخ ارز با بهای فلز سرخ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، حسن حسین‌قلی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام فلزات پایه دچار نوسان زیادی است به طوری که قیمت این فلزات به پایین‌ترین حد خود رسیده است. قیمت مس هم در یک ماه گذشته روند رو به نرولی را به خود گرفته است به طوری که قیمت این فلز در حال حاضر به کف قیمت خود رسیده است.

    او بیان کرد: عواملی در قیمت مس تاثیرگذار هستند مثل نرخ دلار در بازار داخل، قیمت‌های جهانی و عدم نبود تعادل عرضه و تقاضا در بازار داخلی و جهانی اما مهمترین عاملی که در کاهش قیمت مس تاثیرگذار است کاهش رشد اقتصاد چین و هند است.

    حسین‌قلی افزود: توافق ایران با کشورهای 1+5 تاثیر مستقیمی با قیمت نرخ ارز دارد و قیمت ارز هم رابطه مستقیمی با فلزات دارد و اگر قمیت ارز کاهش پیدا کند، قیمت مس هم پایین می‌آید اما اگر قیمت ارز بالا برود قیمت مس هم افزایش پیدا خواهد کرد.

    او تصریح کرد: قیمت مس تا آخر امسال با شیب ملایم روند صعودی به خود خواهد گرفت و ما در میان‌مدت شاهد افزایش قیمت مس نیز خواهیم بود.

    به گزارش اقتصادنیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت مس در یک ماه اخیر (27شهریور تا 27 مهرماه) روند نزولی به خود گرفته و قیمت این فلز کاهش پیدا کرده است.

    به گفته فعالان در بازار مس ، این فلز در حال حاضر به کف قیمت خود رسیده است و مس تا پایان سال با شیب ملایمی روند صعودی به خود خواهد گرفت.

    مس در میان فلزات پایه‌ فلزی بود که بیشترین نوسان قیمت را داشت به طوری که در هفته گذشته مس روند صعودی قیمت به خود گرفت اما دوباره در این هفته قیمت این مس روند نزولی را طی کرد.

    قیمت مس در تاریخ بیست‌وهفتم شهریور به ازای هر تن 5369 دلار بوده که با 1.84 درصد کاهش قیمت به 5270 دلار رسید و طی یک ماه گذشته روند نزولی را پشت سر گذاشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها