عصر خودرو

مدیریت نظارت بر بورس‌ها و بازار‌ها عنوان کرد:

بازگشایی صنعت به صنعت نمادهای متوقف شده

عصر بازار: بازگشایی نمادهای متوقف شده به عهده نظارت ناشرین بوده که بعد از بررسی لازم گزارشات و تعدیل درآمد هر سهم هر شرکت طبق سیاست‌های خود اقدام به بازگشایی خواهد کرد.

بازگشایی صنعت به صنعت نمادهای متوقف شده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در اولین روز کاری هفته جاری، شاهد توقف دسته جمعی اغلب شرکت‌های فعال در بازار به دلیل ارائه صورت‌های مالی و عملکرد واقعی 6 ماهه سال مالی جاری بودیم به طوریکه اکثر این شرکت‌ها یا تعدیل منفی داشتند یا خنثی عمل کردند. تنها بخش کمی از عملکرد آنها حکایت از تعدیل مثبت و پوشش مناسب بودجه پیش بینی شده داشت.

    در همین ارتباط مدیریت نظارت بر بورس‌ها و بازارها در خصوص با بازگشایی نمادهای متوقف شده گفت: بازگشایی نمادهای متوقف شده به عهده نظارت ناشران بوده که بعد از بررسی لازم گزارشات و تعدیل درآمد هر سهم هر شرکت طبق سیاست‌های خود اقدام به بازگشایی خواهد کرد.

    عیسی حسین‌پناه در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه اطلاعیه‌های این شرکت‌ها به صورت دسته‌جمعی در اختیار سازمان قرار گرفته و روی سامانه کدال منتشر شده و تعداد آنها زیاد است، ممکن است زمان‌بر باشد، اما سعی بر این است تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با توجه به شرایط به بازگشایی این نمادها اقدام کنیم.

    او با اشاره به خاطره بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های پالایشی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد شرکت‌های پالایشی بنا به ابهاماتی که در شرکت‌های آنها وجود داشت طولانی شد اما در رابطه با این نمادهای متوقف این موضوع تکرار نخواهد شد و بعد از بررسی اطلاعات شرکت‌ها احتمالاً نمادهای معاملاتی مربوط به هر صنعت دسته جمعی بازگشایی شود.

    در پایان گفتنی است که توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی با توجه به شرایط عدم اعتمادی که در بین فعالان بازار به وجود آمده، باعث ایجاد ترس و تکرار خاطره ریزش چند هزار واحدی شاخص کل با بازگشایی نماد شرکت‌های پالایشی در اسفند ماه سال گذشته، خواهد شد و طولانی شدن این مساله با اهداف و برنامه‌های سازمان بورس مبنی بر بازگشایی بلافصله نماد معاملاتی هر شرکت متضاد خواهد بود. از طرفی اگر سازمان بورس اقدام به بازگشایی این نماد به صورت موردی و طی چند روز پی در پی باعث تحت تاثیر قرار دادن دیگر نمادهای گروه و افت قیمت سهام آنها خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو