عصر خودرو

عزم جدی ایران و برزیل برای ارتقاء مبادلات اقتصادی تا سقف ۵ میلیارد دلار

عصر بازار: وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل بر عزم جدی ایران و برزیل برای ارتقاء مبادلات اقتصادی تا سقف ۵میلیارد دلار تاکید کردند.

عزم جدی ایران و برزیل برای ارتقاء مبادلات اقتصادی تا سقف ۵ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شادا، علی طیب نیا و آرماندو مونتیرو طی مذاکرات انجام شده دراین دیدار، درباره برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به میزبانی طرف برزیلی طی سه ماه نخست سال آینده میلادی (حدفاصل دی تا اسفند ماه سال جاری) توافق کردند.

    وزیر اقتصاد کشورمان طی سخنانی ضمن تاکید بر علاقه مندی تهران برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور بزرگ ایران و برزیل، ابراز امیدواری کرد: طبق تفاهمات انجام شده در برزیل، تلاش می کنیم سطح مبادلات اقتصادی دو کشور به پنج میلیارد دلار در سال ارتقا یابد.

    طیب نیا همراهی یک هیات بلندپایه از بخش دولتی و خصوصی برزیل طی سفر وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی این کشور به ایران را فرصت بسیار مناسبی برای انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری و تجاری بین بخش خصوصی و دولتی طرفین خواند.

    وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، مسئول کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور است، خواستار تهیه یک نقشه راه جهت هرچه پربارتر شدن دستآوردهای این کمیسیون در جلسه سالجاری شمسی در برزیل شد.

    طیب نیا با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته های کارشناسی جهت انجام بررسی های فنی به منظور تسهیل در توسعه همکاری های پیش از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور که مورد استقبال مونتیرو نیز قرار گرفت، توسعه روابط بین بانکی و بیمه ای را از جمله اولویت ها و پیش نیازهای افزایش حجم مبادلات و همکاری های دوجانبه ایران و برزیل خواند.

    وزیر اقتصاد کشورمان آمادگی ایران را برای تامین کالایی بخشی از نیازهای کشور برزیل را زمینه ساز گسترش همکاری ها و تجارت بین دو کشور اعلام کرد.

    طیب نیا امضای توافق نامه های پایه ای همچون همکاری های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی بین دو ایران و برزیل را از جمله پیش نیازهای توسعه روابط دو جانبه خواند.

    این گزارش حاکی است، آرماندو مونتیرو وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل نیز طی سخنانی، همراهی نمایندگان بلندپایه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در بخش هایی چون معدن، انرژی، گمرک و حضور نمایندگان 28 شرکت بخش خصوصی برزیل در سفر به ایران را نشانه علاقه مندی و عزم جدی این کشور برای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی با کشورمان خواند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها