عصر خودرو

در پی تشکیل «وزارت فولاد» انجام شد

افزایش محدودیت واردات فولاد در هند با هدف حمایت از تولید

عصر بازار- دولت هند قصد دارد با حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد محدودیت های متعدد بر واردات فولاد، زمینه را برای رونق تولید این محصول استراتژیک در داخل کشور فراهم کند تا بتواند ظرف ۱۳ سال آینده میزان تولید فولاد را بیش از ۳ برابر نماید.

افزایش محدودیت واردات فولاد در هند با هدف حمایت از تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی ،دولت هند در تلاش است از طریق مدیریت واردات فولاد ارزان، تولید داخلی این محصول استراتژیک را افزایش دهد.

    دولت هند سیاست بلندمدتی را برای بخش فولاد خود در نظر گرفته و طبق آن قصد دارد تا سال 2030 میلادی میزان تولید سالانه خود را به بیش از 300 میلیون تن افزایش دهد. این درحالیست که در حال حاضر میزان تولید سالانه فولاد هند کمتر از 90 میلیون تن می باشد.

    از این رو دولت هند قصد دارد با حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد محدودیت های متعدد بر واردات فولاد، زمینه را برای رونق تولید این محصول استراتژیک در داخل کشور فراهم کند تا بتواند ظرف 13 سال آینده میزان تولید فولاد را بیش از 13 برابر نماید.

    اهمیت تولید فولاد برای هند به قدری بالا است که یک وزارتخانه مختص این بخش با نام وزارت فولاد در کشور هند تشکیل شده است.

    وزیر فولاد هند به دولت هند پیشنهاد داده برای جلوگیری از صدمه فولاد وارداتی به شرکت های تولیدی داخل هند، بخش فولاد به عنوان بخش حساس در توافقنامه «همکاری اقتصادی جامع منطقه ای» این کشور در نظر گرفته شود.

    «همکاری اقتصادی جامع منطقه ای» یک توافقنامه تجاری بین 16 کشور آسیای شرقی ازجمله هند، چین، ژاپن و 10 کشور عضو گروه «آ سه آن» است که در حال حاضر مراحل تصویب را طی می‌کند. یکی از شرایط در نظر گرفته شده در این قرارداد کاهش محدودیت های وارداتی در بخش فولاد است که می‌تواند موجب ورود گسترده فولاد ارزان قیمت چینی به بازار هند گردد.

    علاوه بر این هند با کشورهای کره جنوبی و ژاپن توافق تجاری دوجانبه منعقد کرده و طبق این قرارداد اعمال محدودیت های وارداتی بر واردات محصولات از این کشورها به آسانی ممکن نیست.

    در چنین شرایطی در صورتی که بخش فولاد از سوی دولت هند به عنوان بخش حساس در نظر گرفته شود، این امکان فراهم می‌شود که محدودیت هایی بر واردات این محصول اعمال گردد و از واردات گسترده فولاد وارداتی به هند جلوگیری شود.

    در سال گذشته میلادی میزان واردات فولاد هند بالغ بر 7.4 میلیون تن بوده که با تعرفه ای در حدود 36 درصد وارد این کشور شده است.

    برچسب ها