عصر خودرو

نشست همکاری‌ های تجاری ایران و ویتنام در هانوی برگزار شد

عصر بازار- وزیر کشاورزی ویتنام در نشست همکاری‌ های تجاری ایران و کشورش که با حضور سفیر کشورمان در هانوی برگزار شد، بر کار جمعی و آینده ‌نگری تجار ویتنامی برای تبادلات تجاری با خاورمیانه و به صورت مشخص جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

نشست همکاری‌ های تجاری ایران و ویتنام در هانوی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نشست همکاری‌ های تجاری ایران و ویتنام عصر روز گذشته به میزبانی 'نوئن سوآن کونگ' وزیر کشاورزی ویتنام و شرکت 'صالح ادیبی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی و حضور صاحبان صنایع، تجار و فعالان اقتصادی ویتنام برگزار شد.
    وزیر کشاورزی ویتنام به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در این نشست با اشاره به سفر ماه گذشته خود به ایران و برگزاری موفقیت آمیز نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ویتنام و ایران، از تجار و فعالان اقتصادی ویتنام خواست با کار جمعی و آینده ‌نگری، خاورمیانه و بصورت مشخص ایران را یکی از هدف‌های اصلی خود در تبادلات تجاری قرار دهند.
    وی با تشریح حوزه‌ های بالقوه همکاری میان ویتنام و ایران در زمینه محصولات کشاورزی، مشتقات نفتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، از تجار ویتنامی خواست اطلاعات خود از بازار ایران روزآمد کنند.
    صالح ادیبی، سفیر کشورمان در ویتنام نیز از تلاش ‌های وزیر کشاورزی ویتنام در برگزاری موفقیت‌ آمیز نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و اهتمام به برگزاری نشست صمیمانه با تجار و فعالان اقتصادی مرتبط با ایران تقدیر کرد.
    وی آمادگی کامل بخش اقتصادی و بازرگانی سفارت ایران در هانوی را برای افزایش مناسبات تجاری دو کشور تا سقف دو میلیارد دلار براساس توافق روسای جمهوری ایران و ویتنام، اعلام کرد.
    بلندپایه ترین دیپلمات ایران در ویتنام همچنین نکاتی در خصوص تلاش‌ های صورت گرفته در ماه ‌های اخیر برای برقراری ارتباط موثر و عملی میان اتاق ‌های بازرگانی دو کشور، برقراری روابط کارگزاری بانکی و رفع برخی موانع همکاری‌های تجاری مطرح کرد.

    برچسب ها