عصر خودرو

مذاکرات ونزوئلا با عربستان و روسیه درباره توافق نفتی

عصر بازار- وزیر نفت ونزوئلا قصد دارد در آستانه نشست ۲۲ سپتامبر کمیته مشترک اوپک و غیراوپک که بر توافق کاهش تولید نفت نظارت دارد، به عربستان سعودی و روسیه سفر کند.

مذاکرات ونزوئلا با عربستان و روسیه درباره توافق نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ئولوخیو دل پینو تا ژانویه امسال به عنوان وزیر نفت ونزوئلا خدمت کرد و سپس نلسون مارتینز جایگزین وی شد اما نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، هفته گذشته در تغییراتی که در دولت و مدیریت ارشد PDVSA صورت داد، وی را دوباره به این سمت منصوب کرد و مارتینز را به عنوان مدیر شرکت تقریبا ورشکسته PDVSA انتخاب کرد.

    دل پینو در آستانه دیدار بعدی کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که در وین برگزار می‌شود، قصد دارد یک سفر دوره ای 10 روزه را آغاز کند و در این سفر از مسکو و ریاض دیدار خواهد کرد. وزیر نفت ونزوئلا درباره اجرای توافق کاهش تولید با رهبران کشورهای اوپک و غیراوپک گفت و گو می‌کند.

    وزیر نفت ونزوئلا درباره جزییات توضیح نداد در حالی که وزارت انرژی روسیه هنوز دیدار دل پینو از مسکو را تایید نکرده است.

    کمیته وزیران مشترک که بر اجرای توافق کاهش تولید نظارت دارد، در پایان آخرین نشست خود در هفته گذشته خود اعلام کرد بازار نفت در مسیر صحیحی به سوی تعادل مجدد حرکت می‌کند اما همه گزینه‌ها از جمله تمدید توافق کاهش تولید پس از مارس سال 2018 همچنان باز است.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، درآمدهای نفتی ونزوئلا 95 درصد از درآمدهای صادراتی این کشور را تشکیل می‌دهد اما تولید نفت ونزوئلا به دلیل ناتوانی این کشور در سرمایه گذاری در صنعت نفت، کاهش پیدا کرده است. تولید نفت ونزوئلا از 2.375 میلیون بشکه در روز در سال 2015، به 1.93 میلیون بشکه در روز در ژوییه سال جاری رسید.

    برچسب ها