عصر خودرو

وام ۱۲ میلیارد دلاری روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی در مجارستان

عصر بازار- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که از آغاز سال آینده میلادی ساخت نیروگاه هسته ای پاخش در این کشور را با اعطای وام ۱۲ میلیارد دلاری آغاز می کند.

وام ۱۲ میلیارد دلاری روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی در مجارستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه اعلام کرد که پوتین در حاشیه مراسم گشایش مسابقات جهانی جودو در بوداپست، عصر دیروز با ویکتور اوربان دیدار و با وی در باره همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی و انرژی گفت وگو و مذاکره کرد.
    رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه سال گذشته شاهد افت مبادلات اقتصادی بودیم ولی امسال 9.5 درصد رشد ثبت شده، گفت: علاقه روسیه به طرح های اقتصادی مجارستان افزایش می یابد و 1.5 میلیارد دلار در بخش های اقتصادی این کشور سرمایه گذاری کرده است.
    پوتین گفت: روسیه همچنین از آغاز سال آینده ساخت واحدهای جدید نیروگاه هسته ای مجارستان را آغاز می کند و 12 میلیارد دلار وام نیز برای تامین هزینه آن اختصاص می دهد.
    در مذاکرات پوتین و اوربان مسائل مربوط به ارسال گاز روسیه به مجارستان هم مطرح شد و دو طرف در زمینه طرح خط لوله گاز جریان ترکی از طریق دریای سیاه به مقصد کشورهای اروپایی، گفت وگو کردند.
    نیروگاه هسته ای پاکش مجارستان در دوره شوروی سابق ساخته شده است و روسیه با این کشور در سال 1392 قرارداد ساخت دو واحد جدید در این مرکز را امضا کرد.
    اوربان نخست وزیر مجارستان بر خلاف بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی رابطه خوبی با روسیه و پوتین دارد.
    به گزارش رسانه های روسی، اپوزیسیون دولت مجارستان در گذشته بارها تلاش کرده بود با برگزاری یک همه پرسی اجرای پروژه هسته ای پاکش را لغو کند.

    برچسب ها