عصر خودرو

در ماه گذشته میلادی؛

تراز تجاری قطر با ۷۸درصد رشد، رکورد زد

عصر بازار- تراز تجاری مثبت قطر در ماه گذشته میلادی با رسیدن به بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به یک رکورد بی سابقه رسید.

تراز تجاری قطر با ۷۸درصد رشد، رکورد زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، آمار وزارت برنامه ریزی توسعه و آمار قطر نشان می دهد که تراز تجاری این کشور در ماه گذشته میلادی، جولای، به 11 میلیارد و 900 میلیون ریال قطری معادل 3 میلیارد و 230 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 78.1 درصدی برخوردار شده است. 

    در همین حال این افزایش تراز تجاری به حجم بالای صادرات این کشور در ماه جولای نسبت داده می شود؛ البته تراز تجاری قطر در مقایسه با ماه قبل از آن 4.8 درصد کاهش نشان می دهد.

    همچنین این وزارتخانه در گزارش خود آورده که مجموع صادرات کالا از قبیل صادرات کالاهای کاملا قطری و صادرات مجدد برخی از کالاها در ماه جولای در حدود 18 میلیارد و یکصد میلیون ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.4 درصد افزایش نشان می دهد؛ اما در مقایسه با ماه قبل 1.2 درصد روند کاهشی به خود گرفته است. 

    بر همین اساس وزارت برنامه ریزی توسعه و آمار قطر اعلام کرد، واردات کالا در ماه جولای به 6 میلیارد و 200 میلیون ریال قطری افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 35 درصد تنزل دارد؛ اما این رقم در مقایسه با ماه قبل 6.3 درصد رشد یافته است.

    برچسب ها